شهردار تبریز:
شهردار تبریز گفت: کمیته فنی و بازرگانی پروژه‌های عمرانی شهر را فعال و جدی‌تر می‌کنیم تا یک پیمانکار با قیمت پیشنهادی پایین هم خود را به مشکل نیندازد و هم پروژه را دچار تأخیر نکند.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵ 09 October 2021

به گزارش تابناک تبریز، عباس رنجبر پیش از ظهر امروز در بازدید از چند پروژه‌ عمرانی اظهار کرد: هدف از بازدیدهای اخیر از پروژه‌های کلان شهری، کسب اطلاع از جریان پیشرفت پروژه‌ها و آشنایی با مشکلات و مواردی است که می‌تواند مانعی در اجرا، پیشرفت و تسریع پروژه‌ها باشد تا به همراه همکاران حوزه‌های مختلف در رفع مشکلات و تسریع در انجام پروژه‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: مشکلاتی داریم که برخی از آنها مثل نقطه ضعف پیمانکار یا پشتیبانی ضعیف شهرداری یا کارفرما که درون‌سازمانی بوده و قابل حل است و برخی از مشکلات نیز همچون تعامل و همراهی دیگر سازمان‌ها و نهادهای خدمت‌رسان در جابجایی تأسیسات، برون‌سازمانی است که تلاش داریم با هماهنگی لازم جهت رفع آنها اقدام کنیم.
شهردار تبریز تصریح کرد: دومین موضوع که پروژه‌های ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد وضعیت اقتصادی کل جامعه و افزایش قیمتی است که در حوزه مصالح و دستمزد اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: برخی از پیمان‌های شهرداری با کارفرمایان قبل از افزایش قیمت‌ها بوده و پیش‌بینی لازم در این خصوص صورت نگرفته است و تعدیل‌هایی هم که از طرف دولت ابلاغ می‌شود، بعضا کفاف افزایش قیمت را نمی‌کند.
رنجبر تأکید کرد: قانون در این حوزه رویه‌هایی برای ما تعریف کرده است که سعی داریم این مشکلات را از طریق قانون و به روش‌های مختلف فنی و مالی و مدیریتی حل کنیم تا پیمانکاران بتوانند کارهایشان را با سرعت و دقت انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری، صورت‌جلسه‌ای با پیمانکاران امضا کردند که آنجا تعهدات کارفرما و تعهدات پیمانکاری برای حل مشکلات و پیشگیری از بروز مشکل افزایش قیمت قید شده است و قرار است این تعهدات بر اساس برنامه زمانبندی اجرا و برنامه‌ریزی برای ادای این تعهدات انجام گیرد.
شهردار تبریز عنوان کرد: پیمانکاران روش‌های کاری و مالی مطرح در پروژه‌ها را باید رعایت کنند و بر همین اساس تا زمانی که اجرای یک کار تبدیل به صورت وضعیت نشود، سیستم قادر به پرداخت نیست.
وی ابراز کرد: ما با تهیه برنامه زمانبندی برای تعهدات کارفرما، قدمی به جلو گذاشته‌ایم تا بتوانیم بیش از پیش به شرکت‌های پیمانکاری کمک کنیم.
رنجبر تأکید کرد: یک سری برنامه و طرح‌هایی در حوزه مناقصات داریم اما قانون این موضوع را تعیین کرده است و ظرفیتی برای شرکت‌های پیمانکاری تعریف کرده است و ما نمی‌توانیم هیچ پیمانکاری را از این حق قانونی خود یعنی شرکت در چندین مناقصه منع کنیم.
وی افزود: خوشبختانه در منطقه ۵ پروژه‌ها نسبتا خوب پیش رفته و سرعت خوبی دارند و احداث پل‌های شهید فهمیده نیز سرعت خوبی دارد و قرار است تا ۹ ماه آینده تحویل داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار