وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه دولت مردمی سیزدهم توجه به استعدادها، نمادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری اقصی نقاط کشور است.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 10 October 2021

به گزارش تابناک تبریز،محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) در مرند، اظهار کرد: حوزه فرهنگ مرز نمی‌شناسد و تمدن و فرهنگ ایرانی حوزه وسیعی از مرز چین تا آسیای مرکزی و جنوب خلیج فارس را در برگرفته و در انقلاب اسلامی ایران، اساساً نگاه ما مرزهای سیاسی نبوده بلکه صدور انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و تمدنی، منظور نظر است.

وی افزود: در حوزه فرهنگ و تمدن نسبتی با جنگ و تجاوز وجود ندارد و مثل آب جاری می‌شود و تاثیر خود را بر جا می‌گذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیوندهای مشترک فرهنگی و دینی با کشورهای مختلف همسایه اظهار کرد: ما با ملت های همسایه پیوند قلبی و عاطفی داریم و آنان برادران و خواهران ما هستند و زبان مشترکی با همدیگر داریم.

وی با اشاره به شخصیت باغچه بان و نامگذاری این جشنواره به نام وی یادآور شد: نگاه دولت سیزدهم همین توجه به نمادها و شخصیت‌های حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری بوده و این توجه به نقاط مختلف بسط داده می‌شود تا خارج از تمرکز گرایی، هویت ها و استعدادهای خود را شناخته و به دیگران نیز بشناسانیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این جشنواره محلی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری منطقه است که با حفظ همه چارچوب‌ها هنر اصیل خود را نمایش می دهند و نیاز به پرورش و توجه به چنین جشنواره هایی بیشتر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: منطقه آذربایجان کانون تمدنی ایران اسلامی بوده و وقتی تاریخ را ورق می زنیم از هزاره های قبل نشان از وجود تمدن و فرهنگ در منطقه به وفور دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از مهم ترین کانون های جوشش فرهنگ و تمدن است، گفت: باید این منطقه نقش مرکزیت خود را نه تنها برای ایران بلکه برای بخش جنوب قفقاز ایفا کند و آذربایجان شرقی از نقاط اصلی و پایگاه‌های مهم فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی است و باید از این ظرفیت برای گسترش اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده شود.

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشورمان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: این حوزه می‌تواند نیازهای ارزی و انتظارات مسئولان را برآورده کند و نیاز است در این حوزه ریل گذاری انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی و سند راهبردی حوزه فرهنگ به آذربایجان شرقی و تبریز نگاه ویژه ای شده است و گام های مهمی برای ارتقای فرهنگ و هنری منطقه برداشته خواهد شد.

وی از ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره باغچه بان در آذربایجان‌شرقی حمایت و اظهار امیدواری کرد: ایجاد یک مجموعه نمایش سینمایی در شهرستان مرند در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار