نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حذف موازی کاری در حوزه فرهنگ یک ضرورت است و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 10 October 2021

 به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز با اشاره به تعدد نهادهای متولی امور قرآنی اظهار داشت: فعالیت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در امور قرآنی برای ثمربخشی بیشتر نیازمند همگرایی نهادهای متولی است و در این حوزه باید از موازی‌کاری پرهیز شده و هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاکید و توجه مقام معظم رهبری به مسئله فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری ضرورت فرهنگ برای جامعه را به مثابه ضرورت هوا برای تنفس می‌دانند و این امر نشان دهنده توجه ویژه ایشان به مسئله فرهنگ است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام توجه خود را در حوزه فرهنگ متمرکز کرده‌اند، ادامه داد: دشمن در قالب جنگ نرم، آرام و بی سر و صدا و با تهاجم به حوزه فرهنگی برنامه های خود را جلو می برند که باید توجه بیشتری به مسائل فرهنگی شود تا در برابر این هجمه‌های فرهنگی سربلند و پیروز میدان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مشکلات هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایام شیوع کرونا و آسیب‌های وارد شده به این حوزه اظهار داشت: امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهتمام و تدبیر شایسته این شرایط را سامان بخشیده و زمینه بهبود اوضاع کسب و کارهای فرهنگی را فراهم آورد. وی افزود: تمامی اقدامات نهادها و سازمانهای مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

امام جمعه تبریز همچنین خواستار حمایت بیش از پیش از نویسندگان و هنرمندان استان شد و بر لزوم بازنگری به برخی مشکلات حوزه فرهنگ،‌ هنر و رسانه همچون حل مشکل بیمه هنرمندان، حل مشکلات حوزه چاپ کتاب، تقویت روزنامه های محلی، ایجاد نمایشگاه های دائمی کتاب تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری مرتب جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان گفت: آذربایجان شرقی در ارائه برش استانی، مهندسی نقشه فرهنگی و بومی سازی آن جزو استان های پیشتاز در سطح کشور است./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار