نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با انتقاد از موازی کاری در حوزه قرآن گفت: جلوگیری از موازی کاری و یکپارچه سازی فعالیت های قرآنی؛ فرهنگ و آموزه های این کتاب آسمانی را در جامعه نهادینه میکند.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 10 October 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با روحانیون، طلاب و اساتید حوزه علمیه در مسجد جامع تبریز با تاکید بر ارزیابی عملکرد متولیان فعالیت های قرآنی گفت: بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی باید فضای عمومی جامعه و همه مراکز آموزشی رنگ و بوی قرآنی داشته باشد، از این رو باید بررسی کنیم چه میزان به وظایف خود در قبال قرآن عمل کرده ایم؟

امام جمعه تبریز تدریس و تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در رسانه ملی را بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف کرد و ادامه داد: قرآن و آموزه های آن هیچ وقت تکراری نمی شود چرا که هر روز یک بُعد جدیدی از آن را میتوان آموخت و در بین مردم تبیین و تشریح کرد.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل قرآن از مهجوریت درآمده است، اظهار داشت: فرهنگ قرآنی بعد از انقلاب اسلامی در جامعه نهادینه شده است. هر چند در این حوزه موازی کاری های نهادهای متولی و موسسات خصوصی آسیب جدی به این حوزه وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر یکپارچه سازی فعالیت ها فرهنگی و قرآنی گفت: توجه و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به قرآن و ترویج این فرهنگ در جامعه یک نقشه راه برای مدیریت واحد و تبیین آموزه های این کتاب آسمانی در جامعه است که آحاد مردم خصوصاً نهادهای متولی باید به آن اهتمام جدی داشته باشند./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار