نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فعالیت هماهنگ و جبهه ای دشمنان در فضای مجازی حرکت آنها را منسجم کرده است، از این رو مسلمانان باید در این فضا همدیگر را پیدا کنند و جبهه ای و جهادی عمل کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 10 October 2021

به گزارش تابناک تبریز،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار تعدادی از هنرمندان و فعالان فضای مجازی کشور با بیان اینکه در جنگ چند بعدی دشمن علیه ملت ایران رسانه ها و فضای مجازی نقش آفرینی میکنند، گفت: فعالیت در عرصه فضای مجازی سختی ها و دشواری هایی دارد و فعالان این فضا مستقیماً در برابر امپراطوری رسانه ای استکبار صف آرایی میکنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری به حضور فعالانه جوانان در عرصه های مختلف ادامه داد: معظم له در یکی از بیانات شان میفرمایند خرمشهرها در پیش است که مصداق بارز آن شاید همین نقش آفرینی رسانه ای و فضای مجازی است و فعالیت در فضا در واقع فتح خرمشهری دیگر است.

وی با یادآوری اهمیت فضای مجازی تاکید کرد: باید در این عرصه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، فضایی که در حال رسیدن به بلوغ است در سایه فعالیت فعالان رسانه ای و فضای مجازی علاوه بر اینکه قدرت خنثی سازی فعالیت های دشمنان را دارد قدرت ضربه زدن به آنها را هم داراست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آینده نگری و امید آفرینی را از وظایف فعالان رسانه ای و فضای مجازی دانست و گفت: جوانان بهترین عناصر برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب هستند که در مواقعی ما غافل از این ظرفیت ها شده ایم و به فهم درست از قدرت جوانان نرسیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نباید بخاطر مسائل جزئی و سطحی جوانان را از میدان خارج کنیم، گفت: مساجد باید در اختیار جوانان باشد تا در این شرایط بد جنگ چند بُعدی دشمنان، این قشر با خانه های خدا مانوس شوند و در فعالیت های آتش به اختیار مجاهدانه عمل کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: فعالیت های آتش به اختیار جوانان در این شرایط حساس باید قوام و دوام داشته باشد تا آینده سازان ایران عزیز از اهداف و آرمان های نظام، انقلاب و رهبری دفاع کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ استفاده درست از فضای رسانه ای و مجازی و داشتن سواد رسانه ای باید در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: فعالان فضای مجازی باید از سوء استفاده در این عرصه جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تولید محتوای فاخر و اثرگذار در این عرصه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با در نظر گرفتن جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری خردورزانه و عاقلانه وارد عمل شود.

حجت الاسلام المسلمین آل هاشم راه غلبه بر دشمن را قوی شدن در فضای مجازی دانست و گفت: امپراطوری رسانه ای دشمن القای یاس و ناامیدی در بین مردم میکنند و یک آینده تاریک و مبهم را برای مردم ترسیم میکنند. وی افزود: دشمن در سطح وسیع و مخرب با القای دروغ، شایعات و بداخلاقی در حال ضربه زدن به ملت ایران است که اگر خودمان را آماده و مجهز نکنیم دشمن از فضا به نفع خود استفاده خواهد کرد.

امام جمعه تبریز جریان سازی در فضای مجازی را یکی از راه های غلبه بر دشمنان دانست و گفت: باید جریان های بسیار حساب شده را راه بیاندازیم، برای مقابله با دشمن نباید نشست و دفاع کرد بلکه باید هجومی وارد عمل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت مسئولان از رزمندگان فضای مجازی گفت: مهمترین عامل فتح قله های موفقیت انقلاب امروز رسانه ها هستند، رسانه ها باید چشم و گوش مردم باشند و راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب را در جامعه تبیین کنند. وی به رسانه ها متذکر شد در این عرصه به نقش نظارتی خود عمل کنند و ادامه داد: رسانه ها باید با اخلاق مداری و انصاف مطالبه گری کنند و از مسئولان به صورت منطقی در راستای عمل به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب نقدی منصفانه و حمایت حکیمانه و منطقی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بازخوانی مطالبات رهبر معظم انقلاب از فعالان عرصه رسانه ای و فضای مجازی به تبیین وظایف فعالان این عرصه پرداخت.

در این دیدار تعدادی از جوانان فعال در عرصه فضای مجازی و رسانه به بیان دیدگاه های خود پیرامون آسیب ها و توسعه این فضا پرداختند./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار