دکتر منادی سفیدان در نطق میان دستور:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح رتبه بندی فرهنگیان خواستار رأی نمایندگان به در اولویت قرار گرفتن این طرح برای بررسی جزئیات آن شد که مشکل معیشتی معلمان را برای همیشه برطرف خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 13 October 2021

به گزارش تابناک تبریز،  دکترعلیرضا منادی سفیدان در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، 21 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک پیشاپیش هفته وحدت، گفت: امیدواریم وحدتی که امروز میان همه اقوام، ادیان و مذاهب وجود دارد ادامه پیدا کند و بتوانیم ایران را هر روز بهتر از دیروز داشته باشیم و امیدواریم دشمن در ایجاد تفرقه ای که هر لحظه در پی آن است ناکام بماند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل شمال غربی کشور و تحرکات این منطقه اظهار داشت: این کار شما بسیار ناثواب بوده و آب در آسیاب دشمن ریختن است لذا بدانید اگر در کشور ناامنی ایجاد شود، صد برابر آن در کشورهای شما ایجاد می شود. زمانی که به ترکمنستان رفتیم با الهام علی‌اف در خصوص این مسائل صحبت کردیم و به او گفتم یادت باشد ایران به پدرت چه کمک هایی کرد.

وی در ادامه نطق خود به زبان ترکی نکاتی را خطاب به الهام علی‌اف مطرح و مسائلی را به او یادآوری کرد.

منادی سفیدان در ادامه تصویب طرح رتبه بندی فرهنگیان را یکی از افتخارات مجلس یازدهم دانست و افزود: 94 درصد نمایندگان به تصویب این طرح رأی دادند و قانون شد و روز یکشنبه برای اولویت آن رأی گیری می شود که باید مد نظر قرار گیرد. این قانون بسیار همه‌جانبه است و برای همیشه مشکل معیشت معلمان را برطرف خواهد کرد که چشم امید معلمان به مجلس است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حقوق اساتید و دانشگاه ها گفت: در بودجه 1400 کار بزرگی در این خصوص انجام شد اما قانونی در ماده 12 داریم که در این قانون چند برابر را 15 برابر کرد که باید بدانیم اولا اساتید پیش کسوت که حقوق بالایی داشته و پایه 60 و 40 داشتند الان در حکم آنها 15 میلیون تومان کسری به خاطر حکم مجلس شورای اسلامی قید می شود یعنی 15 میلیون تومان حق او را گرفتیم. نمی تواند حقوق بگیرد چون از 33 میلیون تومان بیشتر می شود و این در حالی است که سن بالا داشته و پایه 50 است لذا هیچ استادی پایان نامه نمی گیرد چرا که از مبلغ مصوب بالا می زند و به او نمی دهد.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان هم گرفتار شده اند. در منطقه زاهدان و زابل اساتید 1.8 برابر اساتید مرکز حقوق می گیرند و الان به آنها این حقوق نمی دهند لذا کسی به دانشگاه سیستان و بلوچستان نمی رود که درس بدهد پس قانونی غیرحکیمانه به تصویب رسیده است همچنین هیچ مدیری در آموزش عالی حق مدیریت ندارد.

منادی سفیدان با اشاره به مسائل استان آذربایجان شرقی، گفت: از وزیر کشور می خواهم استانداری در سطح این استان معرفی کند. آذربایجانی ها باید استانداری از دل خود داشته باشند. این استان پر از نخبه است که باید مد نظر باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز این استان در کلیه حوزه ها افول کرده است که باید به جایگاه اصلی خود در صنعت، معادن و اقتصاد برگردد. ما خاستگاه دموکراسی هستیم و در سال 1285، 11 ماه ایستادگی کرد و قالی دموکراسی را در این مدت بافت تا من و شما امروز بتوانیم نماینده مجلس باشیم./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار