شهردار تبریز در اجلاس سازندگان و طراحان:
شهردار تبریز گفت: نمای ساختمان‌ها در شهر می‌تواند معرف و نمودی از هویت شهر باشد و همین نکته نشانگر لزوم اهمیت توجه هرچه بیشتر به این موضوع است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ 13 October 2021

به گزارش تابناک تبریز، عباس رنجبر امروز در نخستین اجلاس سازندگان و طراحان تبریز اظهار کرد: با وجود اینکه موضوع این اجلاس هویت شهری و تاثیر معماری در آن است اما لازم است به موضوع صنعت ساختمان در اقتصاد شهری نیز اشاره‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان می‌تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد عمل کند و همان‌طور که تا امروز شاهد بوده‌ایم، هرگاه این صنعت رکودی داشته است، سایر بخش‌های اقتصادی نیز با رکود مواجه بوده‌اند.
شهردار تبریز با اشاره به نقش مستقیم این موضوع در زندگی شهروندان، گفت: بحث‌های ساخت و ساز، معماری و نما در کنار توجه به صنعت ساختمان، می‌تواند به رشد آن نیز کمک کند.
وی با اشاره به اهمیت حفظ هویت شهری، تصریح کرد: رفتار انسان‌ها به عنوان اصل و اساس برای هویت شهری است و در کنار آن کالبد شهری نیز می‌تواند موثر باشد.
رنجبر دیدگاه معماران و سازندگان ساختمان‌ها را اصلی مهم در نوع نمای ساختمان، نقشه و کیفیت آن دانست و گفت: اگر معمار و یا طراح عشق و علاقه‌ای به کار نداشته و صرفا نگاه اقتصادی داشته باشد، نمی‌تواند طرحی در خور هویت شهری ارائه دهد چراکه انسان و رفتار او در قالب هویت شهری خود را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه تعهد و وجدان کاری می‌تواند در طرح ارائه شده نمایان باشد، افزود: آنچه مسلم است، تاثیر احساس مسئولیت طراح و معمار نسبت به جامعه است که به‌خوبی می‌تواند در نتیجه کار موثر باشد.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در رابطه با هویت شهری کار کنیم، لازم است در فرهنگ و نگاه و رفتار انسان‌ها تامل کنیم چراکه این نگاه ما را به سمت هویت شهری و ماندگاری آن هدایت خواهد کرد.
رنجبر اظهار امیدواری کرد با تداوم چنین همایش‌هایی بتوان زندگی ایرانی و اسلامی را در شهر جاری ساخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار