رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در اجلاس سازندگان و طراحان:
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهر پروژه‌ای فرهنگی است که در کنار احداث زیرگذرها و سازه‌های بتنی، هویت شهری آن باید انسان‌محور بوده و ساخت‌وسازهای شهری نیز انسان‌محور باشند.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 13 October 2021

حجت‌الاسلام رسول برگی امروز در نخستین اجلاس سازندگان و طراحان تبریز با اشاره به اینکه تبریز در طول تاریخ صاحب سبک معماری بوده است، اظهار کرد: بازار تاریخی تبریز نمونه‌ای از این هویت و سبک معماری است که سبک معماری اسلامی و سبک معماری ایرانی را توام با یکدیگر رعایت کرده است.

وی ادامه داد: بازار بزرگ تبریز هیج بن‌بستی نداشته و از هر سمت به تیمچه‌ و بازارچه‌ای راه دارد که این نشان از توجه به انسان در پروژه‌های شهری است.

حجت‌الاسلام برگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت دو دیدگاه بتن‌شهری و انسان‌محوری، گفت: بتن‌شهری معتقد است که شهر باید ساخت و ساز بتی داشته باشد و نیازی به انسان‌محوری ندارد و در مقابل انسان‌محوری معتقد به حضور انسان و تاثیر آن در ساخت‌وسازهای شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: تبدیل هویت شهری به بتن‌شهر یعنی تمام تاریخ شهر را از بین ببریم.

وی با انتقاد از ساخت و سازهای اطراف مسجد کبود تبریز، گفت: با این ساختمان‌ها هویت مسجد کبود را زیر سوال برده‌ایم چراکه می‌توانستیم این سازه‌ها را با مصالحی مدرن و با طرح و معماری ایرانی و اسلامی بسازیم.

حجت‌الاسلام برگی تصریح کرد: شهرداری تبریز در حال احداث روستایی در کوه عینالی است که هم سبک روستایی را لحاظ کرده و هم به صورت مدرن ساخته می‌شود. به عبارتی می‌توان در ساخت و سازها هم مدرن بود و هم معماری بومی، فرهنگی، اسلامی و شیعی را مدنظر قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار