مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم درباره محرمانه بودن اموال مسوولان مصوبه ای نداشته است. این تصمیم مربوط به مجلس هشتم است و در فرایند دیگری بررسی و تصویب شده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 17 October 2021

 محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز- یکشنبه - مجلس شورای اسلامی در نطق آغازین خود با تبریک هفته امامت گفت: این روز عید  امید و انتظار برای برقراری عدالت در سراسر جهان و از بین بردن تاریکی، ظلم و ناعدالتی است. تمامی عالم در سایه ظهور امام زمان (عج) به آسایش و راحتی دست خواهند یافت و از شر ستمگران و چپاولگران رها خواهند شد. 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار مطالبی در مورد شفافیت اموال مسوولان بدون بررسی دقیق از سوی رسانه‌ها گفت: مجلس یازدهم درباره محرمانه بودن اموال مسوولان هیچ مصوبه ای نداشته است. فرایند تصویب  قانون در مجلس کاملا مشخص است و نمایندگان در این خصوص تصمیمی نگرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: این تصمیم مربوط به مجلس هشتم است و در فرآیند دیگری بررسی و تصویب شده است.

وی  از اصحاب رسانه خواست در بیان مطالب دقت بیشتری داشته باشند و موضوعات را پس از بررسی کافی اطلاع رسانی کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: البته بایستی از تمام فعالان رسانه و خبرنگاران که با بررسی‌های دقیق در این خصوص روشنگری و  رفع ابهام نمودند تشکر کنم.

قالیباف با اشاره به تحولات منطقه گفت: منطقه غرب آسیا امروز در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، طرح‌های پیچیده ای برای درگیر کردن کشورهای منطقه در جنگ‌های داخلی در جریان است، همچنین اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه برای جلوگیری از به وقوع پیوستن همکارهای اقتصادی و ایجاد صلح پایدار در سراسر منطقه در دستور کار آمریکا و نیروهای وابسته به آنها قرار دارد.

وی اضافه کرد: حوادث دلخراشی همچون کشتار مردم بی‌گناه در مسجد فاطمیه قندهار و تلاش برای ایجاد یک جنگ داخلی در افغانستان، آشوب‌های مسلحانه و غیر قانونی در لبنان، تفرقه افکنی در عراق و اظهارات دروغ و تحریک آمیز از سوی برخی سران کشورهای منطقه در یک هفته گذشته، این دسیسه‌ها را آشکارتر از قبل می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ صلح و امنیت در سراسر منطقه است و در هر کشوری اراده مردم را فصل الخطاب و منشأ رهایی از اختلافات و عامل خنثی شدن توطئه ها می‌داند، یادآورشد: هر گونه ایجاد تفرقه و یا اقداماتی که امنیت را در سراسر منطقه نقض کند، محکوم است و همه کشورها باید در راستای برقراری صلح و ثبات پایدار و افزایش روابط اقتصادی درون منطقه‌ای تلاش کنند.

قالیباف در پایان گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که در این شرایط حساس و در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه ضمن انجام اقدامات لازم، مواضع حکیمانه و عاقلانه جمهوری اسلامی ایران را فعالانه منعکس و پیگیری کند.ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار