مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: باید بررسی شود و مشخص گردد چه کسی تیم ماشین‌سازی را به این روز انداخته است. بهتاج
کد خبر: ۱۰۰۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 18 October 2021

ایوب بهتاج اظهار داشت: یکی از پیشکسوتان فوتبال تبریز به نام قادر دانش‌مهر به درستی گفته است که تیم خصوصی است اما دلیل نمی‌شود نظارت بر تیم نباشد و چشم‌مان را به عملکرد تیم ببندیم. تیم ماشین‌سازی یک شبه به وجود نیامده است و نیم قرن عقبه دارد و هوادار خون دل خورده است، بازیکن تلاش کرده و به بهانه بخش خصوصی نمی‌توان هر اقدامی را در این تیم انجام داد.

وی گفت: تیم ماشین‌سازی متعلق به بخش خصوصی بوده و به بخش خصوصی دیگری واگذار شده و مبایعه‌نامه هم نوشته شده است و من هم آن را دیده و گفتم مبارک است اما خرید و فروش، داد و ستد است و من در این میان داد و ستدی ندیدم. نه پولی داده شده است و نه سندی داده شده است و پس جریان خاصی اتفاق نیافتاده و من تائید نکردم، اهلیت را تائید نکردم، کمیسیون ماده 5 را هم ندادم، زیرا چیزی مبنی بر تعهدات طرفین وجود ندارد.

فدراسیون فوتبال تخلف کرده است

بهتاج افزود: البته هیات فوتبال اهلیت مالک جدید را تائید کرده، چرا تائید کردند برای خودشان دلیل دارند. آنها حیطه خودشان عمل می‌کنند و ما حیطه خودمان. متاسفانه کار به جایی رسیده که علیرغم اینکه نامه زدیم که آقای قربانی پروانه و کمیسیون ماده 5 ندارد نمی‌تواند بازیکن آزاد کند ولی فدراسیون فوتبال تخلف کرده و هر زمان می‌توان از سازمان لیگ فدراسیون فوتبال شکایت کرد که چرا اینکار را کردید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی در مورد بزرگترین مشکل تیم ماشین‌سازی گفت: بعد از کلی پیگیر شدن آقای زنوزی روز یکشنبه ساعت 3 بعد از ظهر، چک بدهی بازیکنان داخلی که 3 میلیارد و خورده‌ای بود توسط آقای نصیرزاده به آقای نوربخش کمیته تعیین وضعیت تحویل داده شد. بدهی بازیکنان خارجی که در تعهد آقای قربانی است تا امروز قدمی برنداشتند، علیرغم اینکه 2 ماه پیگیر هستیم یک روز می‌گویند وکیل از سوئیس گرفتند یک روز دیگر می‌گویند از آلمان وکیل گرفتند و ما نتیجه اقدامات این وکیل‌ها را ندیدم.

احتمال بازگشت تیم به زنوزی است

بهتاج در مورد ادامه فعالیت باشگاه ماشین‌سازی گفت: مالک جدید باشگاه باید مطالبه کویتونگو که 354 هزار یورو است معادل ریالی همچنین 20 درصد قرارداد بازیکنان این فصل را به هیات فوتبال چک دهند و اگر در زمان کوتاه تعهدات خود را انجام دادند، باشگاه ماشین‌سازی مبارک‌شان باشد غیر از این صورت بدون اعتراض آقای قربانی، تیم به مالک قبلی بازخواهد گشت.

وی یادآور شد: از نمایندگان محترم و آقایان منادی و تاج‌الدینی ممنون هستم که پیگیر قضایای ماشین‌سازی هستند، اما این پیگیری باید منجر به نتیجه شود در غیر این صورت فایده‌ای ندارد. من هم 40 سال در ورزش هستم و قانون را هم می‌دانم.

بهتاج تصریح کرد: امروز وضعیت تیم ماشین‌سازی مطلوب نیست و الان باید هواداران تیم ماشین‌سازی یکپارچه و متحد بوده و به هیچ عنوان با هم درگیر نشوند و فضا را آرام کنند تا ما هم کارهای این تیم را پیگیری کنیم.

چه کسی ماشین‌سازی را به این روز انداخته است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: یک موضوعی که مدتی در دلم مانده باید بررسی کنیم چه کسی ماشین‌سازی را به این وضعیت انداخته است؟ بدهی‌ها در زمان چه کسی انباشته شده است؟ چرا نتوانستند بدهی بازیکنان بازیکنان خارجی پرداخت کنند؟ قراردادها به چه شکلی بسته و چرا از 12 سال پیش، از 10 سال، 5 سال پیش بازیکنان از تیم ماشین‌سازی مطالبه دارند؟

وی ادامه داد: همان افرادی که روزی از ماشین‌سازی گذران زندگی‌شان بوده و حقوق‌های بالایی گرفته ‌الان کاسه داغ‌تر‌ از آش برای ماشین‌سازی شده‌اند.

من بهتاج مقصرم؟ در زمان قرارداد دخسوس و کویتونگو بهتاج مدیرعامل بود؟ بهتاج قرارداد بسته است؟ بهتاج نتوانسته تسویه کند؟ مدیریت تنها پوشیدن کت شلوار و مصاحبه کردن نیست که فلان بازیکن را آوردم و فلان بازیکن قرارداد بستم. خیانت اصلی آن زمان صورت گرفته است. ببنید زمان چه کسی بوده است؟

الان من به عنوان مدیرکل با همه فدراسیون حتی کارشناس هم صحبت کرده و برای حل مشکل تیم ماشین‌سازی ازش خواهش می‌کنم.

ماشین‌سازی سابقه‌اش از کدام تیم لیگ برتر کمتر است؟

دیدها و نگاه‌ها آنقدر بسته است که می پرسند الان چرا نمی‌شود و من هم سوال می‌کنم ریشه‌یابی کنیم، چرا ماشین‌سازی به این روز افتاده است؟ از کدام تیم لیگ برتری ریشه‌دار‌تر نیست؟ ماشین‌سازی سابقه‌اش از کدام تیم لیگ برتر کمتر است؟ ماشین‌سازی 20 سالش است مالکش مشخص نیست.

با باخت برابر شهرداری همدان فاجعه‌ای نمی‌دهد، بلکه باید وضعیت این تیم پایدار شود.

بهتاج خاطرنشان کرد: من راضی‌ام یک نفر پیدا شود او‌ل سال 15 میلیارد به تیم بدهد و هر سال هم 20 درصد روی این مبلغ گذاشته و تیم با توجه با استعدادهای منطقه پیشرفت خواهد کرد و خود را حفظ خواهد کرد. نه اینکه الان بگویم بدهی تیم را می‌دهم اما هیچ کاری هم نشود. معقول و فلسفی به وضعیت تیم نگاه کنیم و احساسی برخورد نکنیم. ببینم چه کسی در وضعیت امروز تیم ماشین‌سازی مقصر است.

وی در خاتمه گفت: اگر کسی پیشنهاد معقول برای آ‌ینده تیم ماشین‌سازی دارد در ‌اتاق من همیشه باز است. گذشته را رها کنیم و برای وضعیت پایدار ماشین‌سازی تلاش کنیم، حرمت‌ها و احترام‌ها را حفظ کنیم تا بتوانیم کارهای مثبتی را انجام دهیم.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار