نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آمریکا برای ماندن یا بازگشت به افغانستان، تداوم خلاء امنیتی در این کشور و درگیری‌های داخلی در آن است که برای این برنامه، داعش بهترین گزینه است.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 18 October 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم اجتماع اساتید، طلاب و روحانیون برای اعلام انزجار از جنایات تروریستی و کشتار بی رحمانه شیعیان مظلوم افغانستان و دفاع از ملت مظلوم این کشور با بیان اینکه آمریکا که پس از طولانی‌ترین حضور نظامی‌اش در جهان، بعد از بیست سال مجبور به خروج از این کشور شده است، اظهار داشت: آمریکا تلاش دارد تا از داعش به‌عنوان یک اهرم فشار در پیشبرد اهداف خود استفاده کند و خواسته‌های خود را بر مردم افغانستان تحمیل کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به روزهای خونین نمازگزاران بی‌گناه شیعه در افغانستان افزود: این اقدام انتحاری توسط یکی از تروریست‌های چینی وابسته به فرقه داعش انجام شد. که در پی آن بیش از 100ها نفر شهید و 10ها نفر زخمی شدند.

وی با بیان اینکه هدف دیگر استکبار ایجاد و تقویت اختلافات و درگیری‌های مذهبی مانند جنگ شیعه و سنی است، تصریح کرد: بهترین حالت برای آمریکای شکست‌خورده تداوم ناامنی در این کشور بلا دیده است.

آل هاشم گفت: احیای داعش توسط آمریکا با هدف درگیر کردن بازیگران دیگر همچون ایران، روسیه و چین در بحران احتمالی جنگ داخلی در افغانستان، صورت می‌گیرد تا توان کشورهای حریف و رقیب خود را کاهش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران همچون ایران به‌صورت تهدید می‌تواند وجود داشته باشد و در عین‌حال می‌تواند سیاست‌های این کشور شکست‌خورده در افغانستان را پیش ببرد، داعش است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا تمام توان خود را بر احیا و حمایت از داعش قرار داده است، اظهارداشت: رژیم آمریکا از یک‌سو با ایجاد ناامنی گسترده در افغانستان در جهت راهبرد مشغول‌سازی و از سوی دیگر با توجه به ناامنی به‌وجود آمده و خطر داعش، زمینه اقدامات نظامی محدود و مداخله در امور این کشور را دنبال می‌کند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه این تهدید باید در نطفه خفه شود، ادامه داد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایع است؛ زیرا هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد نیروهای نیابتی آن‌ها، هر دو زمینه‌ساز ناامنی و بروز مشکلات تروریستی در منطقه هستند.
در این اجتماع اساتید، طلاب و روحانیون با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و قرائت قطعنامه ای جنایات گروهک های تروریستی و کشتار بی رحمانه شیعیان مظلوم افغانستان را محکوم کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار