امام جمعه تبریز در راستای پیشرفت و جبران عقب ماندگی های استان توصیه هایی به استاندار جدید استان کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 22 October 2021

به گزارش تابناک تبریز ، حجت اسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلی امام خمینی(ره) این شهر که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با تبریک آقای عابدین خرم به عنوان استاندار جدید استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بی‌تردید سوابق انقلابی، تجارب ارزنده و سوابق درخشان مدیریتی وی گامی ارزشمند برای رسیدن به اهداف جهادی و تحول آفرین دولت مردمی نظام اسلامی و سر منشاء برکات، توسعه و آبادانی همه جانبه این منطقه صنعتی و معدنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه آقای عابدین خرم با توجه به شناختی که از حوزه‌های مختلف استان دارند افزود: با در نظر گرفتن اینکه وی در چهار سال گذشته با مسئولیتی که در استان داشتند مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اداری و نهادها اطلاع و شناخت و با خبر هستند و در روزهای سخت از جمله زلزله میانه و سراب در کنار مردم بودند و با شناختی خوبی که نسبت به مسائل مرزی دارند امیدواریم با همکاری تمام مسئولان موفق شوند.

خطیب جمعه تبریز از تمام مسئولان، تشکل های انقلابی و دینی خواست اگر تا دیروز قبل از انتخاب استاندار جدید دنبال گزینه های خودشان بودند حالا دیگر استاندار جدید انتخاب شده و بالاخره باید یک نفر انتخاب می‌شد، امروز همه بیایند دست در دست هم به استاندار منتخب دولت کمک کنند.

آل هاشم از استاندار جدید آذربایجان شرقی خواست اولویت کاری خود را حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، احیای دریاچه ارومیه، مشکلات صنعتی و معدنی، بازار، کارخانجات و سرمایه‌گذاران‌ توجه ویژه داشته باشند و در راه مبارزه با فساد و گرانی از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

وی ادامه داد: استاندار جدید آذربایجان‌شرقی به مسائل فرهنگی و ناهنجارهای اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و در مسائل آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت و در دانشگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و تقویت دستگاه های فرهنگی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: خوشبختانه آقای عابدین خرم نسبت به مسائل استان به روز هستند و با میدان دادن به جوانان حزب اللهی و نخبه توجه مضاعف داشته باشند تا در تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، با کمک این جوانان قدم‌های بزرگی برداشته شود و همه اینها با همدلی و همراهی تمام مردم، نمایندگان استان و مسئولان استانی محقق می‌شود.

وی گفت: سفر های استانی رئیس جمهور را به فال نیک می‌گیریم و تقاضا داریم در آینده نزدیک به استان ما هم تشریف بیاورند.

آل هاشم همچنین از آقای پورمحمدی استاندار سابق نیز تشکر کرد و گفت: وی به عنوان یک چهره دانشگاهی و اخلاق مداری، زبان زد عام و خاص بوده و هیچ موقع در تصمیم‌گیری‌ها جناحی و سیاسی را دخالت نداد و ساده زیستی وی نیز زبان زد است و امیدواریم شاهد فعالیت‌های موفق ایشان در دانشگاه تبریز باشیم.

رزمایش دیپلماسی با طعم امنیتی و نظامی

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر سرلشکر باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح کشورمان به دعوت روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و پاکستان انجام شد، اظهار داشت: این سفر پیام های مهمی را به دشمنان ارسال کرد، مسافرت بالاترین مقام نظامی یک کشور در عرض یکماه به چهار کشور منطقه( سوریه، ترکیه، پاکستان و روسیه) به نوعی رزمایش دیپلماسی با طعم امنیتی و نظامی است و هشدارهای روشنی برای دشمنان ایران اسلامی و مزدوران آنان به همراه دارد.

وی تصریح کرد: این سفرها مانوری برای همگرایی منطقه‌ای محسوب می‌شود که موجب بالا رفتن ضریب امنیتی کشور در ساختن تهدیدهای مختلف از ایران عزیز خواهد شد.

آل هاشم خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر شاهد برقراری رزمایش های مشترک داخلی و خارجی بودیم که نشانگر قدرت نظامی ایران بوده و هشداری به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و موجب خشنودی دوستان این نظام اسلامی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به ۱۶ ربیع الاول سالروز اولین اقامه نماز جمعه توسط پیامبر اکرم(ص) در مدینه گفت: دشمنان اسلام به سبب حضور مردم در نمازهای جمعه مایوس می شوند و این اهمیت نماز عبادی سیاسی جمعه را نمایان می کند.

وی همچنین به به روز آمار و برنامه ریزی که ستون فقرات پیشرفت محسوب می شود نیز اشاره کرد و افزود: اگر مسئولی بخواهد تصمیم صحیحی اتخاذ کند باید آمار و اطلاعات صحیح در دست داشته باشند.فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار