امروز کارگران ایران خودروی تبریز به دلیل عدم تطابق افزایش دریافتی خود در دو سال اخیر با وجود افزایش قیمت‌ تولیدات این صنعت، دست به اعتراض زده و دست از کار کشیدند.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹ 06 November 2021

به گزارش تابناک تبریز، کارگران کارخانه ایران خودرو تبریز امروز به دلیل تعویق در پرداخت ماهانه خود دست از کار کشیدند.

این کارگران به عدم افزایش دریافتی خود در دو سال اخیر اعتراض داشتند.

یکی از این کارگران به خبرنگار فارس گفت: در حالی که قیمت‌گذاری خودرو سراسری است و در دو سال گذشته شاهد افزایش ۵ برابری قیمت خودرو‌های تولیدی این کارخانه بودیم، متاسفانه تغییری در حقوق نداشتیم.

مصطفی مستانه، مشاور حقوقی ایران خودرو تبریز دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه هیچگونه معوقات از بابت حقوق در ایران خودرو تبریز وجود ندارد، گفت: تمام حقوق‌ها در یک سال گذشته، پنجم هر ماه پرداخت شده و می‌شود.

وی افزود: حقوق‌ها براساس قانون کار بوده و امسال نیز از یکم فروردین ۱۴۰۰ حقوق کارگران براساس قانون کار افزایش یافته است.

 

 

حمید حاجی‌زاده، مدیرعامل ایران خودرو تبریز در رابطه با خبری که اخیراً توسط بعضی از رسانه‌های محلی مبنی بر عدم فعالیت کارکنان خط تولید این سایت منتشر شده نیز خاطرنشان کرد: درخواست کارکنان مبنی بر تسریع اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل بوده و بنابر اعلام وزارت کار و طبق پیگیری‌های انجام شده بیش از 85 درصد این طرح پیشرفت داشته است.

حاجی‌زاد منصور تصریح کرد: مواردی همچون تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان صحت نداشته و تمامی حقوق و مزایای قانونی کارکنان این سایت مطابق با قانون کار محاسبه و پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار