در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر تبریز اعلام شد؛
شهردار تبریز در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر تبریز به بیان عملکرد خود طی حدود یک ماه اخیر پرداخت.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ 09 November 2021

به گزارش تابناک تبریز ، عباس رنجبر در جلسه فوق‌العاده عصر امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: طی یک ماه گذشته، پرونده ۱۱۴۷ نفر از حائزان تبدیل وضعیت ایثارگری را تشکیل و به کارگزینی ارجاع دادیم و قرارداد ۲۲۸ نفر را که نامه تبدیل وضعیت آنها از وزارت کشور آمده است، هفته پیش منعقد کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس قرارداد۶۷۴ نفر قرارداد همسان‌سازی شده و۷۶ نفر ایثارگر حکم قطعی گرفته‌اند. برای۸۱ نفر پرونده خبره‌گی زده‌ایم و طرح جامع نیروی انسانی را کار می‌کنیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه در بحث آموزش و گزینش کار کرده‌ایم، گفت: در این مدت سامانه شفافیت را راه‌اندازی کردیم که تا دو هفته نتیجه آن خواهد آمد. در حوزه ترافیک، در خصوص حمل و نقل ترکیبی در ایستگاه شماره ۵ طرحی بررسی کردیم که کمک می‌کند هم تعداد اتوبوس زیاد شود و هم مرکز شهر شلوغ نشود. این امر موجب آرامش مرکز شهر خواهد شد. بر اساس این طرح، افراد با اتوبوس به ایستگاه ۵ و از آنجا به مرکز شهر می‌روند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال حذف کرایه اتوبوس و یا مترو در این طرح هستیم، افزود: برای خرید ۲۲ دستگاه اتوبوس عقد قرارداد بستیم که بعد از واریز پول، این اتوبوس‌ها را تحویل خواهیم گرفت. همچنین سه دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل مانده بود که آنها را احیا کرده‌ایم و از صندوق توسعه امید پیگیر بازسازی و خرید ۶۷ دستگاه اتوبوس هستیم. پیگیر۲۰۰ میلیارد تومان پولی که از سازمان برنامه و بودجه قرار بود بگیریم، هستیم و موضوع قرارداد تاکسی اینترنتی را نیز پیگیری می‌کنیم.

رنجبر با اشاره به اینکه در مورد میدان آذربایجان کار می‌کنیم، عنوان کرد:۱۷ نامه به دبیرخانه ماده ۵ ارائه و پرونده‌های ناقص را درخواست کردم و از مناطق خواستم که توضیح کافی در این رابطه بدهند. ما منطقه ۹ را پایلوت طرح شهروندسپاری کردیم و کارهای آن را انجام دادیم. بروزرسانی نقشه‌های پهنه حریم، مطالعه محدوده پارک بزرگ، تدوین شیوه‌نامه املاک و پیشبرد سیستم یکپارچه شهری از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در این مدت بوده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مختلف شهر طی مدت حدود یک ماه اخیر، گفت: پروژه روگذر ارتش آزادی در یک ماه گذشته ۵ درصد، روگذر فروزنده ۴ درصد، پل فهمیده ۳ درصد، پل رسالت ۵ درصد، رمپ یوسف‌آباد ۳۰ درصد، پارک باغشمال ۳ درصد و ساختمان مقبره‌الشعرا نیز ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

شهردار تبریز ادامه داد: تعدادی مجوز برای امور عمرانی صادر کردیم و برای پروژه‌های یاد شده۳۰۰ تن آرماتور استفاده کردیم و هم اکنون۷۹ پروژه آماده تحویل داریم. همچنین۵۹۱۳ تن آسفالت تولید و پخش شده است و برای روگذر ارتش آزادی نیز در عرض یک‌ماه، بیش از دو میلیارد پول تزریق کردیم.

وی از دیگر برنامه‌های اجرا شده شهرداری تبریز طی یک ماه گذشته، به برگزاری ۹ رویداد ورزشی در بین کارمندان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :