به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزایش قیمت طلا در این روزها تحت تاثیر عوامل اقتصادی است و ارتباطی به عوامل روانی و سیاسی ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶ 10 November 2021

 طی روزهای اخیر بازار طلا و مسکوکات شاهد افزایش قیمت بوده است و در برخی رسانه های اقتصادی نیز هر روز تحلیل ها و گزارش هایی درباره افزایش قیمت ها به چشم می خورد که بعضا اشاره به ادامه این روند افزایشی در بازار طلا دارند.

محمد کشتی آرای، در گفت‌وگو با خبرنگار الف در تحلیل خود از افزایش قیمت طلا و انواع مسکوکات آن طی روزهای اخیر گفت: برخی افزایش قیمت‌هایی که در بازار رخ می‌دهد هیچ‌گونه حساب و کتابی ندارد. اما بعضی افزایش قیمت‌ها دارای دلیل هستند.

 

وی ادامه داد: در این روزها افزایش قیمتی که رقم خورده تحت تاثیر 2 عامل اصلی قرار گرفته است. دلیل اول به افزایش اونس جهانی طلا مربوط است که این عامل خود تحت تاثیرتحولات جهانی قرار دارد. مانند تحولاتی که در بازارهای نفتی وجود دارد. دلیل دوم افزایش قیمت طلا در داخل در روزهای اخیر به افزایش نرخ ارز مربوط است.

کشتی آرای تصریح کرد: این روزها تقاضا در بازار طلا کاهش پیدا کرده است و حباب سکه در حال کوچک‌ شدن است.

این فعال بازار طلا و جواهر اظهار داشت: افزایش قیمت طلا که این روزها مشاهده می‌شود تحت تاثیر شاخص‌های اقتصادی است. البته ما دوست نداریم قیمت‌ها افزایش پیدا کند چون بالا رفتن قیمت طلا مساوی است با کاهش تقاضا و کم شدن قدرت خرید مردم را در پی دارد.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت طلا که در این روزها در بازار دیده می‌شود تحت تاثیر عوامل روانی و سیاسی نیست و براساس شاخص‌های اقتصادی شکل گرفته است.

نایب ٰرئیس اتحادیه طلا و جواهر قیمت بعضی مسکوکات فلزی را هم این‌گونه عنوان کرد:‌

اونس جهانی طلا 1827 دلار

سکه طرح قدیم 12 میلیون تومان

سکه طرح جدید 12 میلیون و 250 هزار تومان

نیم سکه 6 میلیون و 300 هزار تومان

ربع سکه 3 میلیون و 700 هزار تومان

سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان

1 مثقال طلا 5 میلیون و 327 هزار تومان

یک طلای 18 عیار 1 میلیون و 230 هزار تومان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :