تیم ملی فوتبال که در لبنان به شدت جای خالی طارمی را احساس می‌کرد، با دو گل معجزه‌وار در وقت های تلف شده از شکست فرار کرد و البته اسکوچیچ نیز از خطر اخراج، نجات یافت و صدر را از کره‌جنوبی پس گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ 11 November 2021

ترکیب لبنان: مصطفی مطر، قاسم الزین، عباس عاصی (46 - حسین الزین)، جورج ملکی، روبر ملکی، نادر مطر، محمد الدهینی، محمد حیدر (75 - هلال الحلوه)، سونی سعد (82 - حسین الدور)، محمد قدوح و باسل جرادی.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی (70 - اللهیار صیادمنش)، احمد نوراللهی، سامان قدوس (60 - میلاد محمدی)، علیرضا جهانبخش (85 - کریم انصاری‌فرد)، علی قلی‌زاده و سردار آزمون.

داور: عبدالرحمان ابراهیم الجاسم

 

تیم ملی در این بازی جای خالی طارمی را به شدت احساس کرد و اگر شانس و تلاش بازیکنان با تیم ایران همراه نبود، ثبت نخستین باخت چندان دور از انتظار نبود. نقش سردار آزمون و تیزهوشی مثال‌زدنی او در غیاب زوج همیشگی اش در این بازی خارج خانه در باز کردن گره بازی بارز بود.

وحید امیری بار دیگر یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی بود. او نیمه اول را در پست دفاع چپ بازی کرد و نیمه دوم را در پست هافبک پشت مهاجم و وینگر چپ. او در این مسابقه توانست روی هر دو گل به صورت مستقیم اثربگذارد تا نقش بسیار مهمی در کامبک رویایی تیم ملی داشته باشد. 

به این ترتيب، تیم ایران که در آخرین دیدار خود در دور رفت مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 15:30 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه صیدا شهر بیروت به مصاف لبنان رفته بود، با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و صدر جدول را از رقیب مستقیم خود کره جنوبی پس گرفت.

سونی سعد در دقیقه 37 تنها گل لبنان را وارد دروازه ایران کرد و سردار آزمون در دقیقه 1+90 و احمد نوراللهی 5+90 موفق شدند برای تیم ملی گلزنی کنند.

 

 

لحظات حساس 
دقیقه 3:
 تیم ایران حمله‌ای را از سمت راست به سمت دروازه لبنان ترتیب داد که ارسال روی دروازه برای سردار آزمون، به این بازیکن نرسید، اما برای خط دفاعی لبنان خطرساز شد.

دقیقه 4: این بار نوبت به وحید امیری رسید که از سمت چپ وارد محوطه جریمه لبنان شود. در ادامه پاس رو به بیرون او به سامان قدوس رسید و این بازیکن هم توپ را مقابل احمد نوراللهی قرار داد که شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافعان لبنان به کرنر رفت.

دقیقه 13: ارسالی از میانه میدان به روی دروازه لبنان انجام شد که در ادامه ضربه سر علیرضا جهانبخش در چارچوب دروازه قرار نگرفت.

دقیقه 28: علیرضا جهانبخش این بار از پشت محوطه جریمه شوتی را به سمت دروازه لبنان روانه کرد که مصطفی مطر تن به کرنر داد.

دقیقه 40: ارسال وحید امیری روی دروازه لبنان با ضربه سر سعید عزت‌اللهی راهی اوت شد.

دقیقه 2+45: تیم ایران در آخرین لحظات نیمه نخست وارد محوطه جریمه لبنان شد که علی قلی‌زاده پاسی را به دهانه دروازه این تیم ارسال کرد، اما کسی نتوانست از این موقعیت استفاده کند تا لبنانی‌ها توپ را دور کنند.

نیمه دوم
دقیقه 49:
 سامان قدوس با خطا در میانه زمین از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 52: علیرضا جهانبخش برای تصاحب توپ با بازیکن لبنان مرتکب خطا شد و از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 54: ارسالی از سمت راست محوطه جریمه لبنان به سامان قدوس رسید که ضربه چکشی این بازیکن راهی اوت شد.

دقیقه 66: پاس علی قلی‌زاده از سمت راست با جای خالی علیرضا جهانبخش برای سردار آزمون همراه بود که شوت سنگین آزمون را مطر به کرنر فرستاد.

دقیقه 78: ارسال وحید امیری از سمت چپ به سردار آزمون رسید که موقعیتی خوب برای گلزنی ایران بود، در ادامه پاس آزمون به علی قلی‌زاده و در نهایت تعلل این بازیکن در زدن ضربه این موقعیت را از ایران گرفت و توپ قلی‌زاده راهی اوت شد.

دقیقه 80: ارسال روی دروازه لبنان به سردار آزمون رسید که ضربه نه چندان با دقت او، به اوت رفت.

دقیقه 84: صادق محرمی با اعتراض به داور مسابقه، با کارت زرد جریمه شد.

 

لبنان یک - ایران ۲ : کامبک معجزه‌آسا در وقت‌های اضافه / سفارش بلیت جام‌جهانی در خانه حریف چغر

 

شرح گل‌ها:

دقیقه 37- گل لبنان: توپ ارسالی بلند لبنان روی دروازه ایران راهی اوت می‌شد، و علیرضا بیرانوند به تصور عبور توپ از خط عرضی زمین در زاویه‌بندی درست تعلل کرد و مدافعان هم به همین دلیل ایستادند، اما جریان باد توپ را به زمین برگرداند تا سونی سعد دروازه ایران را در غفلت تیم ما باز کند. 

دقیقه 1+90 - گل تساوی ایران: توپی که وحید امیری برای کریم انصاری‌فرد ارسال کرده بود، با قطع توپ مدافع لبنان به سردار آزمون رسید تا این بازیکن فرصت طلب،  توپ را با نیش پا بدزدد و بلافاصله با یک ضربه حرفه‌ای و آرام، دروازه لبنان را باز کند.

دقیقه 5+90 - گل برتری ایران: وحید امیری با نفوذ سریع از سمت چپ توپی را از درون محوطه جریمه به پشت محوطه شش قدم پاس داد که سردار آزمون ضربه اول را به سمت دروازه لبنان زد، اما مدافعان لبنان توپ را برگشت دادند تا احمد نوراللهی روی توپ برگشتی دروازه لبنان را با شوتی زیبا و سنگین باز کرد.

 

کارت های عجیب و آماتوری سرمربی و کاپیتان اول ایران بعداز گل‌های تیم ملی!

 

دقیقه 2+90: دراگان اسکوچیچ پس از گل ایران و رفتن به سمت نیمکت لبنان، از زمین اخراج شد.

دقیقه 5+90: احسان حاج‌صفی هم پس از گل دوم ایران از روی نیمکت مسابقه کارت زرد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار