کد خبر: ۱۰۰۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ 11 November 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

انتقاد تند روزنامه اطلاعات از رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس


روزنامه اطلاعات با اشاره به سخنان حاج بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس نوشت: او گفته است با گذشت ۴۵روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس، معلم ندارند و کلاس‌های بی‌معلم، یکی از دغدغه‌های مردم در حوزه‌ی آموزش است.جناب رییس، خود مدت زمان مدیدی- که از آن زمان کمتر از یک دهه می‌گذرد- سکان‌دار وزارت آموزش و پرورش بوده‌اند و بعید می‌نماید که در این مدت، پس از کناره‌گیری ایشان، ناگهان هزاران معلم کلاس درس را خالی کرده‌ و به شغل شریف دیگری روی آورده‌باشند!این، عادت مألوف و طریق معهود بسیاری از مسئولان است، که با فرافکنی- و به ادبیات خودشان، فرار به جلو!- به محض ترک صندلی مسئولیت(بخوانید جلوس بر کرسی دیگر)، یادشان‌ می‌افتد که منصب قبلی چقدر مشکلات داشته و دارد!؛ تو گویی کمترین گرد غباری از کاستی‌های فعلی، دامنگیر مسئولیت قبلی‌شان نیست.می‌دانم گفتن از آموزش و پرورش و مشکلات روزافزون آن، آب در هاون کوبیدن است. این آب نه سفت می‌شود و نه دیگر به درد رفع عطش می‌خورد؛ در همان هاون بو می‌گیرد وباید به دورش ریخت. اما انصافاً بهره‌وری از موقعیت‌های بعد از مسئولیت برای شیب‌دادن مشکلات به ناکجاآبادها هم جای تعجب و بلکه تاسف دارد.لااقل تنها چیزی که در برابر آن هشدارِ(!) رییس فراکسیون فرهنگیان می‌توان گفت این که: جناب رییس! اگر در گذشته‌ی سکان‌داری در مقام وزیر آموزش و پرورش به هزار علت موجّه و علیرغم برنامه‌ریزی‌ها و کارشناسی‌ها و خون دل‌خوردن‌ها نتوانستید و یا نگذاشتند(!) به منویّات خود جامه‌ی عمل بپوشانید، اینک در مقام قانون‌گذاری و سیادت بر فراکسیون گسترده‌ی فرهنگیان در مجلس، اندکی بیش از دلمشغولی در سیاسات روزمرّه، به آموزش و پرورش برسید:۱-دولت را مکلف کنید – با انواع اولتیماتوم‌هایی که در نطق‌های پیش از دستور سخاوتمندانه خرج می‌شود- به تأدیه‌ وتسویه‌ی حقوق معوقه‌ی هزاران معلم.۲-در کمیسیون تلفیق به عنوان حامی فرهنگیان، کمی بیشتر چانه بزنید برای بودجه‌ی آموزش و پرورش.۳-حق معلم را به جای ارج‌گذاری‌های تشریفاتی و شعاری در یک روزِ نام‌گذاری‌شده، در دُرجِ شأن و مقامش دَرج کنید؛….و آنگاه آن چهل‌و پنج‌هزار کمبود نیرو، خود با لشکری انبوه‌تر برای ورود به کلاس‌ها التماستان خواهند کرد.

کیهان: منتقدان دولت رئیسی مثل ما باشند که کارهای خوب روحانی را هم می گفتیم!

کیهان نوشت: نمی‌گوییم این دولت، بی‌نقص است. مثل همه دولت‌ها نقص‌هایی دارد. می‌گوییم، به این دولت که مردم به آن امید بسته‌اند، فرصت دهید.می‌گوییم با چنین میراثی، قوی‌ترین دولت‌ها هم نمی‌توانند طی چند سال، اوضاع را راست و ریست کنند، چه رسد به چند ماه آن هم در میان این همه هجمه و نامردی.نمی‌گوییم دولت را نباید نقد کرد. حتما باید نقد کرد و هشدار داد. نشان به آن نشان که ما 8 سال تمام هشدار دادیم و ‌اشتباهات دولت آقای روحانی را نقد و اقدامات هرچند کم اما مثبت آن را عکس یکِ روزنامه‌مان کردیم. به هشدارها توجهی نشد. دلیل درستی آن نقدها، وضعیتی است که امروز در آنیم.

توئیت وزارت خارجه آلمان درباره سفر باقری به وین

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که مذاکرات وین باید از نقطه‌ای که در دور ششم متوقف شده بود، از سر گرفته شود.این وزارتخانه با اشاره به سفر «علی باقری» معاون وزیر خارجه ایران به برلین، در توئیتر خود اعلام کرد: «امروز معاون وزیر خارجه ایران، علی باقری کنی به برلین سفر کرد. از سرگیری گفت‌وگوهای وین در خصوص برجام، در محوریت این مذاکرات قرار داشت. برای از سرگیری سریع‌تر و کامل برجام، مذاکرات باید از جایی که در ژوئن ۲۰۲۱ متوقف شده بود، از سرگرفته شود».

بازداشت مدیران پالایشگاه نفت آبادان توسط وزارت اطلاعات

پس از شناسایی اعضای یک باند اختلاس، دو نفر از مدیران پالایشگاه نفت آبادان بازداشت شدند.با رصد اطلاعاتی و اقدام عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات شهرستان آبادان، اعضای باند اختلاس در مجموعه فاز۲ پالایشگاه آبادان شناسایی و دو تن از مدیران آن عصر دیروز با دستور قضایی در محل کارشان دستگیر و با قرار مشخص به بازداشتگاه منتقل شدند.گفته شد پروژه طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان موسوم به فاز۲ تا کنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وزیر کشور: در دولت سیزدهم فاصله‌ای بین مردم و دولت وجود نخواهد داشت

وزیر‌ کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم همه امور مردم در دست مردم خواهد بود، گفت: فاصله‌ای بین مردم و دولت وجود نخواهد داشت.احمد وحیدی در نشست شورای اداری مازندران و تکریم و معارفه استانداران مازندران با بیان اینکه مازندران سرزمین حماسه‌آفرین است، اظهار داشت: باطن مردم این استان با تقدیم شهدای بی‌شمار از نگاه معنوی بسیار مهم است و محبت به اهل بیت اهالی ‌استان مازندران زبانزد است.وی با بیان اینکه ظرفیت بالای این استان در تولید برخی از محصولات کشاورزی، به ویژه مرکبات، برنج، شیلات و گل و گیاهان زینتی نشان‌دهنده توان بالای مازندران است، افزود: ظرفیت‌های این استان بی‌شمار است که با توجه به آنها می‌تواند موجب توسعه شود.وحیدی با بیان اینکه در دولت سیزدهم همه امور مردم در دست مردم خواهد بود، تصریح کرد: ‌فاصله‌ای بین مردم و دولت وجود نخواهد داشت و وفاق اجتماعی و همبستگی هدف نخست است.

تحقق شعار سریع ،فوری، انقلابی زمانبر است

حجت الاسلام حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز درباره شعار سریع و فوری انقلابی رییس جمهور گفت: مردم ما عاقل هستند و درک می کنند که شرایط، به گونه ای است که تا دولت بتواند مستقر شود و نیروهایش را منصوب کند زمان بر است و نمی توان این شعار را با سرعت انجام داد لذا این بدین معنا نیست که دولت دنبال آن نیست و کار را به درستی انجام نمی دهد بلکه تلاش دارد که هر چه زودتر انجام شود اما این که چهار روز دیگر خراب کاری شود خوب نیست، برای همین باید با تامل و تفکر و با شناخت و شایسته سالاری افراد خوبی را روی کار بیاورند تا دلسوز مردم باشند.بنابراین باید به آنها مهلت دهیم و صبر کنیم. مردم ما صبور بوده‌اند و تا الان با پشتوانه مردم انقلاب حفظ شده است، اگر مردم واقعا با انقلاب نبودند، انقلاب از بین رفته بود، به همین دلیل می گویم که آنها درک می کنند و کاملا با صبر و حوصله باید منتظر باشند که انتصابات انجام شود و ثمره آن را هم انشالله خواهند دید.

پاشینیان: کامیون‌های ایرانی از جاده جدید استفاده کنند

نخست‌وزیر ارمنستان تصریح کرد که از این پس کامیون‌های ایرانی می‌توانند بدون پرداخت عوارض گمرکی به جمهوری‌ آذربایجان برای سفر به ارمنستان از جاده جایگزین «تاتو-اغوانی» به جای «گوریس-کاپان» استفاده کنند.«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (پنجشنبه) در جلسه کابینه در واکنش به هشدارهای اخیر جمهوری آذربایجان مبنی بر بازرسی شهروندان و وسایل نقلیه ارمنستان در بخشی از جاده «گوریس-کاپان» که باکو تحت کنترل خود درآورده است، گفت دولت ارمنستان تصمیم گرفته تا شهروندان و وسایل نقلیه این کشور از جاده جایگزین استفاده کنند.طبق گزارش خبرگزاری «آرمن پرس»، پاشینیان در سخنرانی خود یادآور شد که از آگوست ۲۰۲۱ (سه ماه پیش)، مقام‌های جمهوری آذربایجان از کامیون‌های باری ایران در بخش‌های «عیوزلی و چایزمی» که از قلمرو آنها در جاده گوریس-کاپان عبور می‌کنند، عوارض گمرکی دریافت می‌کند.

حسن روحانی کجاست!؟

شنیده شده حسن روحانی بعد از پایان دوران ریاست جمهوری به موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی رفته و در آن‌جا عضو هیات علمی شده است.​رئیس‌جمهور پیشین اخیرا تدریس خود را در این موسسه آغاز کرده است. روحانی قبل از ریاست جمهوری نیز به اتفاق جمعی از همفکران خود از جمله صالحی امیری و برخی افراد دانشگاهی در این موسسه حضور داشتند. موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی (نیاوران)، مجموعه‌ای وابسته به نهاد ریاست جمهوری و به عنوان اتاق فکر دولت جمهوری اسلامی است که در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی فعالیت می‌کند./اقتصادنیوز

ریابکوف: برای بازگشت به برجام به اراده سیاسی نیاز است

معاون وزیر امورخارجه روسیه با بیان اینکه برای بازگشت به برجام به اراده سیاسی نیاز است، تاکید کرد که آمریکا برای احیای برجام باید سیاست تحریمی خود علیه ایران را به طور موثر تغییر دهد.به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در اظهاراتی خواستار تغییر سیاست‌های تحریمی واشنگتن علیه ایران به منظور احیای برنامه جانع اقدام مشترک (برجام) شد.وی تصریح کرد: برای تضمین اینکه مذاکرات وین منجر به بازگشت به برجام به شکل اولیه اش خواهد شد، می بایست تمام تلاش ها به کار گرفته شود. اکنون نیازمند اراده سیاسی هستیم. از طرف آمریکا، مهم است که این کشور ثابت کند و در عمل نشان دهد که سیاست تحریمی به کار گرفته در سال های اخیر را مورد بازبینی قرار می دهد و به طرف ایرانی این فرصت داده می شود که از مزایای اقتصادی گنجانده شده در توافق بهره مند شود. توافقاتی که در بطن برجام قرار گرفته است.ریابکوف همچنین اظهار داشت: ایران نیز برای احیای برجام باید گام هایی را بردارد که سایر طرف ها بتوانند عدم انحراف برنامه هسته ای تهران از پارامترهای برجام را ثبت کنند. طرف ایرانی به منظور شفاف سازی این مسئله برای طرف های دیگر توافق و به طور قطع آژانس بین المللی انرژی اتمی می بایست یک سری اقدامات انجام دهد تا اطمینان دهد که هیچ انحرافی از پارامترهای برجام در فعالیت های هسته ای اش وجود ندارد.

افشاگری کرباسچی از علت توقف انتشار روزنامه سازندگی

دبیرکل سابق حزب کاگزاران سازندگی درپی تغییرات جدید این حزب بویژه درباره علت توقف انتشار روزنامه سازندگی توضیح داد.غلامحسین کرباسچی با انتشار پستی در اینستاگرام خود در پی اتفاقات تازه حزب کارگزاران بویژه توقف فعالیت روزنامه آن نوشت: علل توقف انتشار روزنامه سازندگی: 1- استعفای سردبیر در تاریخ 1400/8/18، 2- عدم همراهی و احیانا مخالفت ارکان حزب با انتشار روزنامه، 3- عدم وجود کاغذ، 4- بدهی سنگین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :