معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اجرای واحدهای جهش تولید و تامین مسکن، معطل مذاکره با شرکتهای خارجی نمی‌مانیم و هم اکنون ۱۶۵ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 13 November 2021

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در طرح جهش تولید و تامین مسکن ثبت نام کرده‌اند و عملیات اجرایی بسیاری از پروژه‌ها در حال آغاز است.

وی افزود: وزارتخانه معطل مذاکرات با شرکتهای خارجی نمی‌ماند. اگر مذاکرات به نتیجه برسد فرصت ایجاد می‌شود؛ اگر هم نشود با توان داخلی کار را جلو می‌بریم. در همین مدت کوتاه ۱۶۵ هزار واحد طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) آماده کلنگ‌زنی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سفرهایی که طی دو سه هفته گذشته رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استانها داشتند بیش از ۵۴۰۰ واحد کلنگ زنی شد. ۱۶۰ هزار واحد دیگر آماده است که روز به روز به این تعداد اضافه می‌شود و انشاءالله با سرعت زیاد مراحل پیشرفت را طی می‌کند.

محمودزاده با بیان اینکه چهار گروه در پروژه جهش تولید مسکن حضور دارند گفت: یک بخش مربوط به شهرهای کوچک است که به چند خانوار زمین واگذار می‌کنیم و به صورت پیش‌فرما خوشان می‌سازند. گروه دوم تعاونی‌هایی هستند که توانایی ساخت دارند و عملکردشان مثبت بوده است.

وی ادامه داد: گروه سوم انبوه‌سازان و پیمانکاران هستند که در این طرح امکان ورود دارند. کما اینکه در حال حاضر با چند هزار پروژه قرارداد بسته شده و در حال کار کردند. گروه چهارم شرکتهایی که در صنعتی سازی فعالیت می‌کنند. این گروه، محدودی به خارج یا داخل نیست. هدف این است که سهم صنعتی‌سازی را در حوزه ساخت و ساز کشور افزایش دهیم.

بنابراین گزارش، از روز ۲۸ مهرماه به مدت یک ماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان و شهرهایی که زمین برای آنها تامین شده، آغاز شده است. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا چهار شرط اصلی خواهد بود. درخصوص شرط تاهل، پنج گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، می‌توانند ثبت نام کنند. درباره نداشتن مالکیت نیز برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار