امام جمعه تبریز با بیان اینکه متاسفانه آلودگی هوای تبریز در اثر استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز به اوج خود رسیده است، گفت: سئوال این است، چطور می شود در نیروگاه های تهران، کرج و اصفهان اجازه استفاده از مازوت داده نمی شود اما در تبریز اجازه استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی داده می شود
کد خبر: ۱۰۱۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 19 November 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای امام خمینی( ره ) این شهر برگزار شد، با تذکر به وزارت نیرو و وزارت نفت اظهار داشت: متاسفانه آلودگی هوای تبریز در اثر استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز به اوج خود رسیده است، آقایان دقت کنند، نمایندگان محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درتهران از وزرا و مسئولان ذیربط پیگیر باشند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه آلودگی هوای تبریز بیدا می‌کند، گفت: از محیط زیست وضعیت آلودگی هوای تبریز را بپرسید که روز گزارش می دهند، چطور می شود در نیروگاه های تهران، کرج و اصفهان و ... اجازه استفاده از مازوت داده نمی شود اما در تبریز اجازه استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز داده می شود و این یک سئوال است.

آل‌هاشم افزود: من البته شاهد پیگیری استاندار آذربایجان‌شرقی در این رابطه هستم اما امیدوارم این پیگیری به صورت جدی هم توسط مسئولان استانی و هم نمایندگان انجام شود.

وی تصریح کرد: از وزارت نیرو و نفت در رابطه با استفاده مازوت در نیروگاه تبریز گلایه داریم که امیدواریم به این مسئله به صورت جدی توجه کنند.

امنیت شغلی کارگران باید تامین شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به اهمیت مسئله توجه به رعایت حق و حقوق نیروی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: باید حقوق طبیعی باید به صورت منظم، عادلانه و بدون تاخیر انجام و رعایت شود و امنیت شغلی و بیمه کارگران جزو حقوق طبیعی آنهاست و وظیفه کارفرماست آنها را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد:کارگران عزیز هم توجه کنند خدای نکرده برای درخواست حق و حقوق خود طوری نشود که دشمنان از درخواسته های قانونی آنان سواستفاده کنند.

نقش آیت الله شبستری در مقابله با توطئه های دشمنان به ویژه فتنه 88 مثال زدنی است

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ارتحال حضرت آیت الله شبستری را به مردم آذربایجان و روحانیت و مراجع تقلید و مقام معظم رهبری تسلیت گفته و اظهار داشت: ایشان نقش بسیار کلیدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری داشتند و این عالم مجاهد و مبارز چهار دوره نماینده مردم تهران در مجلس بودند و ادوار مختلف نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بودند.

وی مسجد نور تهران را از جمله خدمات علمی و اجتماعی این عالم ربانی دانست و گفت: ساخت مصلی امام خمینی(ره) این شهر و حوزه‌های علمیه تبریز از جمله یادگاری‌های ایشان در تبریز است.

آل‌هاشم تصریح کرد: نقش اساسی آیت الله محسن مجتهدشبستری در مقابله با توطئه‌‍های دشمنان به خصوص در فتنه۸۸ مثال زدنی بود.

امام جمعه تبریز گفت: مراسم بزرگداشت و ختم ایشان روز پنج‌شنبه این هفته از ساعت ۱۰_۱۲ در مصلی برگزار می‌شود.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار