استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی بر حفظ و احیای هویت شهری تبریز در مطالعات و اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت‌وسازهای شهری تأکید کرد و گفت: هر کاری که در شهر انجام می‌شود باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 01 December 2021

به گزارش تابناک تبریز ،عابدین خرّم در اولین جلسه کمیسیون ماده 5 تبریز، با اشاره به تراکم شدید ساخت‌وساز و فعالیت در محدوده مرکزی شهر تبریز، گفت: این وضعیت باعث مشکلات زیادی برای مردم شده و مبلمان شهری تبریز را فوق‌العاده آسیب‌پذیر کرده است.

وی افزود: تمرکز فعالیت‌ها در مرکز شهر، هویت تاریخی محلات را هم از بین برده و شایسته نیست که شهری مانند تبریز چنین وضعیتی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید برای این مسأله چاره‌اندیشی شود، افزود: هر کاری در شهر انجام می‌شود باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد و تنها به جنبه درآمدزایی و سوددهی آن توجه نشود.

وی اظهار داشت: شهرداری تبریز در مطالعات و اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت‌وسازهای شهری به موضوع حفظ و احیای هویت شهری توجه جدی کند و تصمیمات به گونه‌ای باشد که آیندگان ما را مذمت نکنند.

گفتنی است بر اساس ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان به‌وسیله کمیسیونی به ریاست‌ استاندار (و معاون عمرانی استاندار به عنوان جانشین) و با عضویت شهردار و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار