استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خود را موظف به اجرای عدالت آموزشی در نقاط مختلف استان می‌دانیم، گفت: موضوع آموزش و پرورش در رأس امور مدیریت ارشد استان خواهد بود
کد خبر: ۱۰۱۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳ 06 December 2021

به گزارش تابناک تبریز ،عابدین خرّم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با قدردانی از خیران حوزه تعلیم و تربیت، گفت: نگاه مصرفی به دستگاه عظیم و انسان‌ساز آموزش و پرورش، خطاست و این حوزه را باید به دید سرمایه‌گذاری و زیربنایی ببینیم.

وی با تأکید بر احصای نیازهای کمی و کیفی آموزش و پروش و تلاش برای تأمین اعتبارات مورد نیاز آن، افزود: مناسب‌سازی و تلاش برای متنوع‌سازی محیط‌های آموزشی از جنله اولویت‌های شورای آموزش و پرورش استان است.

خرّم همچنین تبیین سند تحول برای فرهنگیان و معلمان را خواستار شد و گفت: اقتضائات استانی باید در اجرای این سند لحاظ شده و نظارت مستمر و روش‌مند بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش انجام شود تا جریان آموزشی ما مختل نشود.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر پیگیری افزایش سهم معلمان از طرح‌های خدماتی نظیر مسکن ملی، گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان برای پرداخت مطالبات معوقه معلمان در کمترین فرصت متعهد باشد.

خرّم درخصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: باید پایش و رصد مستمر انجام گیرد تا لطمه‌ای از ناحیه بیماری کرونا به دانش‌آموزان وارد نشود و این بازگشایی‌ها، تجربه مدیریت دوران کرونا را به فراموشی نسپارد.

وی همچنین بر توجه جدی به مناطق دارای آسیب‌های اجتماعی و تأمین امکانات آموزشی در نقاط محروم تأکید کرد و از دانشجویان جهادی که در دوران کرونا، برای آموزش دانش‌آموزان در این مناطق همت گماشتند، قدردانی کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور هم در این جلسه از راه‌اندازی یک مرکز مشاوره توانبخشی خانواده و دو مرکز ویژه یادگیری خبر داد و گفت: فضای مدارس استثنائی در کشور تقریبا ۸ تا ۱۰ برابر افزایش یافته و به همت والای خیرین ۱۶۵ مدرسه احداث شده است.

سیدجواد حسینی افزود: سه میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات توان‌بخشی در استان آذربایجان‌ شرقی اختصاص داده خواهد شد تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی افزود: در آذربایجان شرقی با همت همکاران آموزش و پرورش و خیرین، ۷ هزار و ۲۶۰ تبلت تهیه و به دانش‌آموزان اهدا شد که ۹۴۰ عدد از این تبلت‌ها مختص دانش‌آموزان استثنائی بود.

پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از سیمای کلی دستگاه تعلیم و تربیت استان، گفت: در سال ۱۳۹۸ و 1399، به ترتیب ۳۵۰ و 500 کلاس درس از طرف اداره کل نوسازی و خیرین به آموزش و پرورش تحویل داده شده و در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵۰ کلاس آماده بهره‌برداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار