رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه حداقل حقوق دریافتی معلمان بر اساس لایحه رتبه بندی مصوب کمیسیون ۸ میلیون تومان است، تغییرات امروز صحن علنی در لایحه رتبه بندی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 15 December 2021

دکتر علیرضا منادی با اشاره به ادامه بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در نشست صبح امروز (سه‌شنبه 23 آذر) جلسه علنی مجلس، عنوان کرد: در نشست امروز تا ماده 4 این لایحه مورد بررسی قرار گرفت و به طور کلی این لایحه دارای 7 ماده است که امیدواریم بررسی ادامه این لایحه فردا به پایان برسد.

سوابق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در رتبه معلمان تأثیرگذار خواهد بود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز صحن علنی مجلس در ماده 4 لایحه رتبه بندی؛ تمامی معلمانی که به مدت 4 سال در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحصیل کرده باشند، 4 سال سابقه آن‌ها در امتیازگیری برای کسب رتبه محاسبه می‌شود.

تأثیر سوابق پژوهشی معلمان در رتبه معلمان

وی ادامه داد: مصوبه دیگر امروز صحن علنی مجلس بر این مبنا بود که علاوه بر «دوره‌های ضمن خدمت، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی-تربیتی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه بندی معلمان»، سوابق پژوهشی نیز در کسب رتبه برای معلمان تأثیرگذار باشد.

منادی یادآور شد: با توجه به اینکه رتبه بندی یک کار تخصصی و فنی بود، زمان زیادی از کمیسیون و صحن مجلس می‌‎برد و به همین دلیل چندین مرتبه از صحن به کمیسیون ارجاع شد.

وی تأکید کرد: بر اساس لایحه ارائه شده به صحن مجلس توسط کمیسیون آموزش، رتبه بندی که اجرای آن از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود و بازنشستگان سال 1400 نیز مشمول آن خواهند شد.

افزایش حقوق در رتبه‌های مختلف به چه صورت خواهد بود؟

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: در ماده 6 لایحه ارائه شده به کمیسیون آمده است، برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم 25 درصد، استادیار معلم 37 درصد، دانشجویار معلم 47 درصد و استاد معلم 52 درصد به مجموعه حقوق مزایا و فوق العاده های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

حداقل دریافتی در لایحه رتبه بندی معلمان

وی تصریح کرد: همچنین در لایحه‌ای که به تصویب کمیسیون رسیده، حداقل دریافتی معلمان بر اساس طرح رتبه بندی مبلغ ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان خواهد بود چراکه در متن ماده 6 این لایحه قید شده؛ هریک از معلمان باید 80 درصد مجموع حقوق فوق العاده‌های هیأت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافت کنند که رقم آن معادل 8 میلیون و 20 هزار تومان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: رتبه بندی معلمان با نظر هیأت‌های ممیزی صورت می‌گیرد و دولت مکلف است پس از تصویب این قانون نسبت به تشکیل ‌های ممیزی برای رتبه بندی معلمان اقدام کند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :