سفیر بلاروس در تهران با اشاره به همکاری مشترک ایران و بلاروس در تولید خودروهای سنگین در تبریز، گفت: تولیدات این شرکت یکی از زمینه‌های همکاری است و ما علاقه‌مندیم در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی آذربایجان‌شرقی همکاری داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 26 December 2021

به گزارش تابناک تبریز، دمیتری کالتسوف در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی ارتباط استان‌های آذربایجان‌شرقی و ماگیلیوف دو کشور را در توسعه روابط دوجانبه مهم دانست و اظهار داشت: برای توسعه روابط نیاز به تلاش‌های بیشتر برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک داریم.

با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: در نظر داریم سال ۲۰۲۳ را به مناسبت سی‌امین سالگرد آغاز روابط ایران و بلاروس، سال دوستی بین دو کشور برگزار کنیم و برنامه‌های ویژه‌ای هم برای استان‌های آذربایجان‌شرقی و ماگیلیوف خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی دارند، افزود: توانمندی‌های اقتصادی آذربایجان‌شرقی و شرکت‌های بلاروس، مکمل یکدیگر است و ما آماده‌ایم در تأمین نیازمندی‌های صنعتی این استان به‌ویژه در حوزه تجهیزات شهرسازی و راه‌سازی همکاری کنیم.

کالتسوف همچنین با اشاره به همکاری مشترک ایران و بلاروس در تولید خودروهای سنگین در تبریز، گفت: تولیدات این شرکت یکی از زمینه‌های همکاری است و ما علاقه‌مندیم در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی آذربایجان‌شرقی همکاری داشته باشیم.

سفیر بلاروس همچنین ظرفیت ترانزیتی آذربایجان‌شرقی را برای توسعه تجارت در سطح منطقه موثر دانست و گفت: در حال حاضر موافقت‌نامه موقت بلاروس با کشورهای حوزه اوراسیا فعال شده و این موضوع می‌تواند به توسعه روابط بازرگانی با ایران کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار