نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: در حال حاضر تبلیغات سنتی جوابگوی نیازهای جامعه نیست و بدون داشتن برنامه‌های جذاب و خلاق فرهنگی نمی‌توانیم در مسائل فرهنگی موفق عمل کنیم و سقوط در دل فرهنگ‌های بیگانه سرنوشت اجتناب‌ناپذیر فرهنگ‌های منفعل است.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵ 26 December 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در نود و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: بدون داشتن برنامه‌های جذاب و خلاق فرهنگی نمی‌توانیم در مسائل فرهنگی موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت ایام فاطمیه گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شایسته است فعالان و متولیان فرهنگی بار دیگر معارف شخصیتی و زندگی این بانوی بزرگ اسلام را به عنوان الگوی معرفتی برای نظام‌سازی فرهنگی در جامعه اسلامی بازخوانی بکنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: با وجود معارف ارزشمند معرفتی و شناختی در قرآن و سلوک اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نباید با مشکلاتی در فضای مجازی و حقیقی مواجه باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسأله فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری، از مسوولان ارشد فرهنگی کشور خواست تا در گزینش مدیران فرهنگی جامعه نهایت دقت را داشته باشند و از گزینه‌هایی بهره‌ گیرند که نسبت به مسائل فرهنگی دلسوزی بیشتری دارند.

آل‌هاشم تصریح کرد: در این برهه ما در جریان حساس تاریخی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید کسانی امور فرهنگی را در دست گیرند که بتوانند مرکب انقلاب را به سلامت و سعادت از این گردنه سرنوشت‌ساز عبور دهند.

وی یادآور شد: دشمنان با تمام قوا و برنامه‌هایی جذاب وارد میدان نبرد فرهنگی شده‌اند و در این عرصه، فرهنگی غالب‌تر خواهد بود که با زبان روز با مخاطب خود گفت‌وگو نماید، از این‌رو متولیان فرهنگی جامعه باید متناسب با زبان نسل جدید و زبان فرهنگ عمومی جامعه وارد این میدان شوند و به تولید محتوای مناسب در این حوزه بپردازند.

امام جمعه تبریز افزود: در حال حاضر تبلیغات سنتی جوابگوی نیازهای جامعه نیست و بدون داشتن برنامه‌های جذاب و خلاق فرهنگی نمی‌توانیم در مسائل فرهنگی موفق عمل کنیم و سقوط در دل فرهنگ‌های بیگانه سرنوشت اجتناب‌ناپذیر فرهنگ‌های منفعل است.

نماینده ولی فقیه در استان، انقلاب اسلامی ایران را فرصت طلایی جهان تشیع برای اظهار و تصدیق فرهنگ ناب قرآن و اهل بیت (ع) برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همراهی ارادتمندان گفتمان انقلاب اسلامی شاهد تحولاتی در عرصه فرهنگ عمومی باشیم.

آل‌هاشم بر برگزاری باشکوه آیین‌های نهم دی روز بصیرت و سیزدهم دی سالروز شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد و اذعان داشت: تبریز در هر دو اتفاق تاریخی یاد شده پیشتاز بوده و امیدواریم امسال نیز برنامه‌هایی تاثیرگذار و باشکوه در این دو مناسبت مهم برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :