گزارش حادثه‌ی ریزش ساختمان پنج طبقه در محله‌ی عباسی تبریز توسط مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در سی و چهارمین جلسه‌ی علنی شورای شهر ارائه داده شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴ 26 December 2021

علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در سی و چهارمین جلسه‌ی علنی شورای شهر ضمن ارائه گزارش از حادثه‌ی ریزش ساختمان پنج طبقه در منطقه‌ی عباسی عنوان کرد: این حادثه سی آذر در ساعت ۷:۵۴ ۱ دقیقه رخ داده بود، ساختمان برای یک پیلوت و ۲ طبقه از شهرداری مجوز داشته ولی اقدام به ساخت یک پیلوت با پنج طبقه کرده‌اند.
وی ادامه داد: برای رفع این حادثه پنج ایستگاه ما مستقیما وارد عمل شد و به ۲۳ ایستگاه دیگر نیز فراخوان دادیم نیروهایشان آمدند، زمان تقریبی رسیدن به محل حادثه هفت دقیقه بود، متاسفانه به دلیل ترافیک و ازدحام بیش از چهار کیلومتر آتش‌نشانان مسیر را برای رسیدن به محل دویده بودند.
آتش‌پاد زبردست در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با اعلام مدیریت بحران استانداری، تمامی اکیپ‌های امدادی، هلال احمر، نیرو ی انتظامی، اورژانس و عوامل سپاه برای ایجاد نظم و انصباط در محل حادثه حضور یافتند و کار ما را تسهیل کردند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: آواربرداری به صورت دستی و مکانیزه انجام گرفت و زمان شروع و اتمام عملیات در حدود ۱۲ ساعت طول کشید، تعداد مصدوم این حادثه نیز ۱۵ نفر و پنج فوتی اعلام شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته در طبقه اول این ساختمان انفجار گازی رخ داده بود، اضافه کرد: علت این حادثه در دست بررسی بوده و از دادستانی خواستیم از طریق کالبدشکافی و بررسی‌های لازم علت حادثه را اعلام کنند.
زبردست در بخش دیگری از سخنان خود از یک حادثه دیگر در همان روز خبر داد و افزود: مورد دوم حادثه در منطقه‌ی حکم آباد بود که بی احتیاطی شهروند در نصب و نشت گاز به سه واحد مسکونی آسیب رساند.
این مقام مسئول ابراز کرد: از شورای شهر خواهشمندیم در ارائه تسهیلات ساخت وساز برای این افراد دریغ نکنند.
رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه بیان کرد: اقدامات مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر داری تبریز و همکارانشان ستودنی بود چراکه فضای محدودی برای انجام عملیات داشت.
وی در ادامه اظهار کرد: از دادستان محترم خواهشمندیم ساخت وسازهای غیرمجاز در برخی محلات را با همکاری نیروی انتظامی تخریب کند.
برگی افزود: در این اواخر ساخت‌وسازهای غیر قانونی در سطح شهر رخ داده که بسیار مشکل‌آفرین است و باید ضمن برخورد با این ساخت‌وساز، اقدام به تخریب این واحدها کرد.
حکیمه غفوری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه اظهار کرد:جای سوالی به جز تقدیر و تشکر از امدادرسانی آتشنشانان نیست، این حادثه بهترین تلنگر برای ما بود.
وی ادامه داد: این ساختمان ماشین‌‌رو بود و خودروهای سنگین امکان تردد از این محل را داشتند، اگر این حادثه در واحد‌های دیگر رخ می‌داد، فاجعه‌ای بدتر پیش می‌آمد.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: جای سگ‌های زنده‌یاب در این حادثه خالی بود و مدیرعامل آتش‌نشانی اعلام کردند که ما مجوز استفاده از سگ را نداریم و در اختیار هلال احمر است.
غفوری یادآور شد: باید چالش‌ها و نواقصات آتش‌نشانی را برای هرگونه تصمیم‌گیری آتی بررسی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار