ضرورت بهره‌گیری نخبگان جامعه از نتایج سامانه‌های شفافیت
کد خبر: ۱۰۱۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰ 29 December 2021

 روح‌الله رشیدی شامگاه روز گذشته در نشست دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند با موضوع بررسی شفافیت در مدیریت شهری اظهار کرد: یکی از خواسته‌های اعضای شورای اسلامی دور پنجم و ششم شهر تبریز دسترسی اعضای شورا به اطلاعات دقیق منابع انسانی است که تاکنون به صورت کامل تحقق نیافته و همچنان مطالبه ما است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه استفاده از نخبگان در حوزه شفافیت یک امر ضروری است، گفت: البته استفاده از نخبگان تنها به طراحی نرم‌افزاری سامانه‌ها خلاصه نمی‌شود. کار اصلی نخبگان بعد از ارائه شفاف اطلاعات آغاز می‌شود که باید آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و در اصلاح روندها و رویکردها یاریگر مدیریت شهری باشند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال یادآور شد: البته تنها شهرداری نیست؛ نخبگان جامعه باید شفافیت را از تمام دستگاه‌ها و نهادها مطالبه کنند اما اینکه اعضای شورا، شهرداری را در اولویت شفافیت قرار داده‌اند، به دلیل وظایف گسترده این دستگاه، انتخابی صحیح است.

رشیدی همچنین تاکید کرد: در شهرداری نیز حوزه مالی و اقتصادی، قراردادها و پیمان‌ها، نیروی انسانی و املاک مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که نیازمند شفافیت‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :