شهردار تبریز از ساده‌سازی فرمول محاسبه تعرفه عوارض محلی و فهرست بهای خدمات در تدوین تعرفه سال آتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 10 January 2022

به گزارش تابناک تبریز ، عباس رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در بحث درآمدهای پایدار، زمانی ما عوارض یک درصد فروش از کارخانه‌ها می‌گرفتیم و شهرداری کارشناسانی در این خصوص داشت، الان چندین سال است که این مبلغ تحت عنوان ارزش‌افزوده تجمیع شده و دولت اطلاعات دقیق از میزان درآمد خود از این ناحیه ارائه نمی‌کند.

وی افزود: سال گذشته، دولت به تعهد پرداخت ۳ درصدی سهم شهرداری ها از درآمد ۱۲۰ هزارمیلیارد تومانی مالیات عمل نکرده است.
شهردار تبریز تصریح کرد: شهرداری اگر از نظر نیروی انسانی هزینه جاری زیادی دارد، ولی دستگاهی خدماتی است که خدماتی از قبیل تنظیف، آسفالت، فضای سبز و... ارائه می‌دهد.
وی اضافه کرد: شهرداری به نوعی درآمد خود را به مردم باز می‌گرداند و باید درآمد شهرداری از سهم دولتی مشخص شود تا فشاری به مردم وارد نشود.
رنجبر با اشاره به ارزش منطقه‌ای در محاسبه پی دی خاطرنشان کرد: ما در ارزش منطقه‌ای پی دی، افزایشی نداشته ولی در ذات پی‌دی افزایش داشتیم.
وی یادآور شد: عوارض پروانه در خیابان زعفرانیه ۲۰۰ هزار تومان برای هر متر است ولی هر متر آپارتمان در آنجا ۲۰ میلیون تومان است. یعنی یک درصد ارزش آنها را به عنوان عوارض اخذ می‌کنیم.
شهردار تبریز تأکید کرد: ما در بافت‌های فرسوده پروانه رایگان ارائه می‌دهیم و قبلا قرار بود اعمال تخفیف ۵۰ درصدی را دولت پرداخت کند، ولی الان ۱۰۰ درصد آن بر عهده شهرداری گذاشته شده است.
وی افزود: هزینه تجهیزات پلیس راهور را هم بر عهده شهرداری گذاشته‌اند و می‌خواستند آب و فاضلاب را نیز بر عهده شهرداری‌ها بگذارند که در سال جاری مخالفت شد.
رنجبر با بیان اینکه خروجی تعرفه عوارض برگشت به مردم است، گفت: بودجه هزینه‌ای ما عین درآمد ۲۵ درصد افزایش یافته است.
وی در پایان با بیان این که ۷۳ درصد درآمد شهرداری در سال جاری محقق شده گفت: ۸۵۴ میلیارد تومان از درآمد شهرداری تا آذرماه از محل عوارض پروانه ساخت بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :