استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ریسک‌پذیری در بین مدیران ما به شدت پایین است،گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های بزرگ به جای توسعه تولید، سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند که این بزرگترین تهدید برای بخش تولید است.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 12 January 2022

به گزارش تابناک تبریز ، عابدین خرّم در جلسه تبیین لایحه بودجه 1401 برای بازرگانان و فعالان بخش خصوصی استان که به همت مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، از اساتید دانشگاه، بازرگانان و صاحب‌نظران مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز خواست عارضه‌های احتمالی بودجه 1401 را احصا و راهکارهایی که می‌تواند در سطح ملی تاثیرگذار باشد را ارائه‌ کنند.

وی افزود: ثبات و رشد اقتصادی، کاهش تورم، افزایش اشتغال و تولید و جلوگیری از کسری بودجه از اهداف کلان بودجه سال آینده است.

خرم اضافه کرد: بزرگترین مشکل مدیریت اقتصادی کشور، نبود ثبات است که این امر موجب شده از تولیدکننده تا مصرف‌کننده همگی ناراضی باشند.

وی با اشاره به اینکه دلیل این نارضایتی‌ها، انباشت مشکلات اقتصادی در ۴۰ سال گذشته است، گفت: برای حل این مشکلات، نیاز به جراحی اقتصادی داریم که این امر در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه تصمیم‌گیران و کارشناسان صاحب سبک قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، بررسی و نقد بودجه ۱۴۰۱ در مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: نتیجه این جلسات کارشناسانی می‌تواند در مرحله تصویب و اجرای قانون بودجه تاثیرگذار باشد.

خرّم با تاکید بر اینکه خروجی این جلسات باید کاربردی باشد، تصریح کرد: نتایج این بررسی‌ها، فرصتی طلایی برای مسوولان اجرایی است تا با کمترین خطا مسیر را ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ریسک‌پذیری در بین مدیران ما به شدت پایین است، افزود: متاسفانه برخی شرکت‌های بزرگ به جای توسعه تولید، سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند که این بزرگترین تهدید برای بخش تولید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار