رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشد هشت درصدی اقتصاد کشور برای سال آینده هدف‌گذاری شده است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در رشته‌های مختلف می‌توانند نقش مهمی در تحقق این هدف ایفا کنند
کد خبر: ۱۰۲۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶ 16 January 2022

علیرضا منادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، تکیه بر داشته های علمی و فناورانه شرکت‌های دانش بنیان را مهم برشمرد و افزود: یکی از مراکزی که می‌تواند رشد هشت درصدی در اقتصاد طبق برنامه مدون دولت و مجلس را محقق کند، مراکز دانش بنیان است که امروز ما نیازمند رفع نیازهای مختلف مردم در حوزه‌های مختلف هستیم و باید از ایده‌های فناورانه و جدید حمایت کنیم.

وی یکی از اقدامات حمایتی منحصر به فرد را افزودن سه هزار میلیادر تومان به سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و اظهار داشت: این اقدام به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و چنین حمایت‌هایی در سال های گذشته در کشور بی سابقه بوده است.

منادی دنیای امروز را دنیای اقتصاد دانش بنیان توصیف و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز امروز باید به این سمت حرکت کند تا از مزیت های بسیار بالای اقتصادی آن بهره مند شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما حدود هفت هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده است که آورده ای معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان داشته و ۴۰۰ هزار شغل نیز ایجاد کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: این شرکت‌‎ها توسط اساتید دانشگاهی و دانشجویان نخبه ایجاد شده و امروز این شرکت‌ها ما را در لبه دانش جهان قرار داده اند به طوری که فعالیت این شرکت‌ها و جامعه نخبگانی ایران موجب شده، مجله معتبر new scientist آمریکا اذعان کند ایران در ۳۰ سال اخیر به اندازه ۳۰۰ سال رشد علمی داشته است.

منادی با اشاره به نهایی شدن طرح جهش تولید دانش بنیان و ارجاع آن به شورای نگهبان برای تأیید نهایی و تبدیل شدن آن به قانون، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از اقتصاد دانش بنیان طرحی را پس از ماه‌‎ها بررسی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به تصویب رساند که این طرح پس از تصویب نهایی در کمیسیون، در صحن مجلس نیز با نظر نمایندگان تمام ۲۰ ماده آن نیز به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :