سردار پورجمشیدیان در آیین افتتاح خانه هلال باغ معروف:
خانه هلال احمر در منطقه باغ معروف تبریز با حضور سردارپورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر منجم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸ 10 March 2022

‍ به گزارش تابناک تبریز،سردار پورجمشیدیان با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاههایی که متولی کمک به بهبود معیشت مردم هستند افزود : دستگاههایی که در خصوص تامین معیشت ، مسکن ، اشتغال مردم فعالیت می کنند،بایستی یک هم افزایی در بین این دستگاهها بوجود بیاید و اینطور نباشد که در توزیع این کمکهای معیشتی بخشی از افراد کم برخوردار بهره مند و بخشی دیگر از این خدمات محروم شوند .

*نقش خانه های هلال در کاهش تلفات ناشی از حوادث*

وی راه اندازی خانه های هلال را گامی مثبت در اشاعه و ترویج اهداف و اصول هلال احمر دانست و گفت : در این خانه های هلال اگر دو سه نفر افراد با تجربه محور عمل قرار بگیرند و نسبت به راهنمایی جوانان اقدام نمایند قطع یقین اهداف امدادی و آموزشی هلال احمر در این مناطق نیز پیاده خواهد شد و خدای ناکرده اگر حادثه ای در این مناطق رخ بدهد قبل از رسیدن نیروهای امدادی ، اولین کسانی که می توانند امدادرسانی انجام دهند خود این جوانان آموزش دیده خواهند بود .

*لزوم جلب اعتماد مردم به هلال احمر*

سردار پورجمشیدیان با اشاره به بی طرفی و بین المللی بودن هلال احمر گفت : مردم و خیرین ازطریق نهادهایی مانند سپاه و بسیج و کمیته امداد و بهزیستی و هیئات حسینی به نیازمندان کمک می کنند و بخش اعظمی از مردم نیز از طریق هلال احمر به نیازمندان و آسیب دیدگان کمک می کنند که اگر هلال احمر بتواند اعتماد مردم را بخود جلب کند و مردم بداند که کمکهای آنها از طریق هلال احمر بدست نیازمندان خواهد رسید و یا در جایی که خواسته اند هزینه خواهد شد و نیات آنها کاملا لحاظ خواهد شد آنوقت حتما به هلال احمر کمک خواهند نمود بایستی این بخش با جلب اعتماد مردم تقویت شود .

وی در پایان با تجلیل از روحیه جهادی و بسیجی و انقلابی دکتر حمید منجم سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی برای وی در مسئولیتشان و پیشبرد اهداف هلال احمر در سطح استان آذربایجان شرقی آرزوی موفقیت کرد .

*گزارش سرپرست هلال احمر استان و معرفی مسئول خانه هلال باغ معروف*

در ابتدای این مراسم دکتر حمید منجم گزارشی از تشکیل خانه های هلال ارائه داد و گفت : خانه های هلال در راستای افزایش تاب آوری اجتماعی و اشاعه آموزش های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی می شود که می تواند در بخش مدیریت بحران محلی نقش مهمی را ایفا کنندکه با رویکرد داوطلبی و به وسیله داوطلبان اداره می شود.
وی ادامه داد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزشهای همگانی کمکهای اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا، توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب از عمده فعالیتهای خانه هلال است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان یادآور شد: خانه هلال می‌تواند دارای یک تیم امدادی با تجربه برای تحت پوشش قرار دادن حوادث باشد و زمینه مشارکت فعال مردم را در خدمات امدادی و بشر دوستانه فراهم کند.
در پایان این مراسم محمد یاوری به عنوان سرپرست خانه هلال روستای باغ معروف معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد.
لازم به یادآوری هست روستای باغ معروف یکی از روستاهای تبریز در استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده است .این روستا بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۳۶۹۵ خانوار و حدود ۱۲۰۶۸ نفر جمعیت دارد که بر اساس نظر کارشناسان می توان جمعيت فعلی این روستا را حدود ۱۷۰۰۰ نفر هم‌تخمین زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :