امام جمعه تبریز گفت: طبق آمار موجود از سال ۱۹۴۵ تا سال ۲۰۰۱ میلادی از مجموع ۲۴۸ جنگ نظامی رخ داده در دنیا در ۱۵۳ نقطه جهان آمریکا آغازگر ۲۰۱ جنگ یعنی ۸۱ درصد این جنگ‌ها بوده که به طور متوسط چهار جنگ در هر سال
کد خبر: ۱۰۳۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 11 March 2022

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: چرا رژیم مافیایی آمریکا به دنبال حضور گسترده در افصی نقاط جهان است؛ آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم با سیاست مداوم و بدون وقفه در مورد گسترش حضور نظامی در دنیا داشته است.

وی افزود: طبق آمار موجود از سال ۱۹۴۵ تا سال ۲۰۰۱ میلادی از مجموع ۲۴۸ جنگ نظامی رخ داده در دنیا در ۱۵۳ نقطه جهان آمریکا آغازگر ۲۰۱ جنگ یعنی ۸۱ درصد این جنگ‌ها بوده که به طور متوسط چهار جنگ در هر سال می‌شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مسائل مهم در چرایی شناخت بحران‌سازی آمریکا فهم گره خورده آنها در زیربنای آمریکا به موضوع جنگ و بحران و ناامنی است.

وی افزود: آمریکا به عنوان رهبر جهان سرمایه‌داری بخش زیادی از درآمد خود از طریق فروش تجهیزات نظامی و جلوگیری از ورشکستگی کارخانه‌های تولید اسلحه است به طوریکه سیاست آمریکا در کل بر ایجاد کانون‌های بحران در دنیاست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: آمریکا سالانه میلیاردها دلار سلاح و خدمات نظامی به متحدان خود می‌فروشد که این فروش علاوه بر درآمد به توسعه نفوذ آمریکا در سطح بین‌المللی منجر می‌شود.

 

وی با تبریک انتصاب فرماندار و شهردار  جدیدتبریز، خاطرنشان کرد: شهردار جدید با مشورت و هم‌دلی با اعضای شورای شهر اعم از آنانی که به او‌ رای داده و نداده‌اند در مسیر عمران و آبادی شهر تلاش کند و ارباب رجوع را تکریم و از بین بردن تبعیض بین کارکنان و مبارزه با فساد مالی و اداری با شفافیت ادارای در اولویت کاری خود قرار دهد. 

وی ادامه داد: شهردار جدید تلاش برای معماری اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی داشته و توجه جدی به مشکلات حاشیه‌نشینی  کند و از قانون فروشی اجتناب شدید کند. 

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: مردم سهم‌خواهی سیاسی و جناحی را برنمی‌تابد و شهردار نیز به سهم خواهی تن ندهد و از قانون عدول نکند. 

مبارزه با فساد یکی از راه‌های رسیدن به عدالت است

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های رسیدن به عدالت مبارزه با فساد است، تصریح کرد: هر جا دیدید ثروت انباشته شده‌ای است، بدانید حقوق زیادی ضایع شده است. 

وی ادامه داد: مبارزه با فساد یعنی اجازه ندهید تا کارگزاران و مسوولان حکومت با نفوذ و قدرت راحت بتوانند از امکانات عمومی استفاده کنند و بانک‌ها راحت وام دهند و یا مراکز گوناگون امکان استفاده از شرایط مختلف را فراهم کنند. 

آل‌هاشم افزود: برخی‌ها با این شرایط ثروت هنگفتی به جیب زده‌اند که ظاهرا قانونی هم است ولی کارگزاران باید مراقب چنین شرایطی باشند. 

وی در اعلام مناسبت‌ها با اشاره به روز بزرگداشت شهدا گفت: فرهنگ شهادت برای آینده کشورمان ضروری است زیرا این فرهنگ یعنی صبر، استقامت، ایثار و غیره است. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: امروز سالگرد شهدای شهر حلبچه است؛ خداوند روح آن شهدا را شاد کند و همچنین روح مصطفی خمینی که این هفته سالگرد اوست نیز قرین رحمت الهی باشد. 

وی با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: از خداوند می‌خواهم تا حافظ همه مسلمانان، مخصوصا مردم ایران، مسلمانان کشورهای همسایه و از همه مهم‌تر مسلمانان کشور جمهوری آذربایجان باشد. 

وی در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه با بیان اینکه تقوا تنها سرمایه‌ای است که انسان را از گناه دور می‌کند، گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده است که هر کسی تقوا در روزی خود دارد، خیر و برکت نیز در زندگی و‌ روزی‌اش خواهد بود. 

خطیب جمعه تبریز بیان کرد: بزرگترین نشانه تقوا در بین والدین این است که آنچه در زبان می‌گویند، در عمل نیز به آن عمل کنند و این بزرگترین ارثی است که می‌توان به فرزندان خود داد. 

وی با تاکید بر اینکه مبادا رفتارهای گمراه کننده خود و فرزندان شما را تباه کند، گفت: فرزندان خود را از نعمت پدر و مادر با تقوای اهل عمل محروم نکنید. 

آل‌هاشم گفت: خداوند توفیق زبان و قلبی هماهنگ بر همه ما اعطا کند. 

 

انتقاد تند آل‌هاشم از مواضع ترکیه

وی در ادامه به اعتراض گسترده مردم ترکیه برای اعتراض از سفر رئیس جمهور رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این اعتراض به این خاطر بود که دولتمردان ترکیه، اسرائیل را با عنوان برادر خطاب کردند و موجبات اعتراضات شد و مردم شعارهای زیادی زنده باد جبهه مقاومت، ما همه قاسم سلیمانی هستیم سر دادند و به حق باید به دولتمردان ترکیه گفت که برادر ما اسرائیل نیست بلکه آن فلسطینی است که تحت ظلم و ستم اشغالگر غاصب است.

امام جمعه تبریز افزود: اصلا نکند این سفر تلاش برای بازیگری جدید در شامات و سرگرمی روسیه در اوکراین به خاطر حمایت‌های اسرائیلی است؟

وی خطاب به دولتمردان ترکیه گفت: شما که تا دیروز موضع کودک‌کشی اسرائیل داشتید و آن را رژیم کودک‌‌ش خطاب می‌کردید الان چه شده است که به فلسطین خیانت کرده و آن رژیم کودک‌کش را برادر خطاب می‌کنید.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه خطبه‌ها، به اقتدار سپاه اشاره کرد و گفت: ماهواره نور دو که به تازگی توسط سپاه رونمایی شد در مقیاس بزرگ و دید بسیار وسیع حوادث طبیعی و سیل و زلزله را رصد کند؛ آفرین بر غیورمردان سپاه.

هشدار به شهروندان درباره خطرات چهارشنبه آخر سال

وی خطرات چهارشنبه آخر سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: مادران و پدران این حوادث اخیر را نمی‌بینید که با ترقه بازی چه انفجارهای گسترده‌ای که چندین خانه مسکونی را تخریب کامل کرد و چندین جوان کشته شد؟ از فرزندان خود مراقبت کنید و آنها را دور نگه دارید و اگر این موضوعات برایتان اهمیت ندارد، از اورژانس و بیمارستان بپرسید که چه بلایای جبران ناپذیری اتفاق می‌افتد.

خطیب جمعه تبریز در ادامه به بازدید اخیر خود از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تبریز اشاره کرد و گفت: برای نمونه یکی از دکترهای تبریزی ماده اولیه دارویی مزالازین برای تشخیص بیماری‌های گوارشی را کشف کرده و تولید می‌کنند و به راستی من با بازدید از این محل احساس غرور کردم زیرا این جوانان به ندای رهبری لبیک گفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: این عزیزان چهل و چند سال است که در تامین امنیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی نقش برجسته‌ای دارند.

وی افزود: نقش وزارت اطلاعات در ایجاد فضای همدلی و مبارزه با فساد و قاچاق کالا و زمین خواری و شرکت‌های سوری و غیره ستودنی است.

خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: نقش برادران اطلاعات در مبارزه با تکفیری‌ها فراموش نشدنی است.

وی افزود: وزارت اطلاعات برای مبارزه با سرویس‌های جاسوسی و کالاهای قاچاق و نقره‌جات نقش زیادی ایفا کرده است و بنده از همه نیروهای اطلاعات تشکر و قدردانی می‌کنم.

دستگیری دلالان صنعت پتروشیمی/ دستگیری شبکه قاچاق زیورآلات چینی در تبریز

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: کشف و دستگیری شبکه قاچاق زیورآلات چینی در تبریز، دستگیری دلالان صنعت پتروشیمی یکی از خدمات گسترده اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی است.

وی اذعان داشت: حیات یک کشور به اطلاعات آن کشور بستگی دارد؛ وزارت اطلاعات در پروژه‌های مختلف در خصوص نفوذ نقش برجسته‌ای دارد به طوریکه نوعی از نفوذ نفوذ اقتصادی، امنیتی، سایبری، فکری، جریانی، اختلاف انداختن بین اقوام و مذاهب است که وزارت اطلاعات جانانه در این زمینه تلاش می‌کند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید با احترام به فرهنگ و زبان هر قومی همگی زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران از خاک و خون این کشور محافظت کنیم.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :