حسین جلائی نوبری که دیروز به سمت ریاست دانشکده پیراپزشکی تبریز منصوب شده بود امروز استعفا داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ 18 March 2022

حجت الاسلام حسین جلائی نوبری که دیروز به سمت ریاست دانشکده پیراپزشکی تبریز منصوب شده بود امروز با بالا گرفتن انتقادات استعفا داد.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: پیرو اخبار منتشره در مورد انتصاب حجت الاسلام جلائی نوبری به ریاست دانشکده پیراپزشکی به استحضار ملت شریف، دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی و منتقدین عزیز می رساند که دانشکده پیراپزشکی بر خلاف اسم آن ترکیبی از گروه‌های متنوع می‌باشد و علاوه بر گروه‌های تکنولوژی تصویربرداری، علوم آزمایشگاهی و هوشبری، گروه‌های معارف اسلامی، ادبیات و تربیت بدنی را نیز شامل می شود.

لازم به ذکر است که گروه معارف اسلامی، به تنهایی بیش از یک سوم اعضای هیات علمی دانشکده پیراپزشکی را تشکیل داده و با احتساب گروه‌های ادبیات و تربیت بدنی نصف اعضای هیات علمی دانشکده را تشکیل می دهند.

از این رو انتصاب ریاست دانشکده با رعایت نظر اکثریت اعضای هیات علمی و از گروهی که بیشترین عضو هیات علمی را در دانشکده دارد، موضوع غیر عادی نبوده و نیز با در نظر گرفتن رتبه علمی دانشیاری و سوابق مدیریتی متعدد و موفق جناب آقای دکتر نوبری، انتصاب ایشان در این مسئولیت اقدامی خارج از ضوابط و مقررات نمی‌باشد.

با وجود این موارد در جهت احترام به نظر بزرگان و خواست مردم بزرگوار، منتقدین دلسوز و رعایت مصالح عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی کردن شیطنت دشمنان نظام، آقای دکتر جلائی نوبری از سمت مدیریت دانشکده پیراپزشکی استعفا نمودند که این امر نشانه درایت، تقوا و دلسوزی ایشان به انقلاب و کشور عزیزمان می باشد.

از خداوند متعال تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر عج، طول عمر مقام معظم رهبری، توفیق و سرافرازی ایران اسلامی و مردم شریف و آگاهمان را خواستاریم.

واکنش به یک انتصاب

گزارش فارس حاکی است، روز گذشته خبری منتشر شد که با حکم بهمن نقی‌پور، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حجت‌الاسلام حسین جلائی نوبری به سمت ریاست دانشکده پیراپزشکی تبریز منصوب شد اما این انتصاب با واکنش گسترده‌ مردم در فضای مجازی به دلیل عدم مطابقت تخصص و حیطه کاری رئیس جدید دانشکده مواجه شد.

 

دستور قاطع وزیر بهداشت : در مشاغل مدیریتی مرتبط، فارغالتحصیلان علوم پزشکی به‌کار گرفته شوند/ احکام مغایر لغو شود

وزیر بهداشت در نامه ای به روسا و سرپرست‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: در مشاغل مدیریتی مرتبط، فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی به‌کار گرفته شوند.

دستور قاطع وزیر بهداشت : در مشاغل مدیریتی مرتبط، فارغالتحصیلان علوم پزشکی به‌کار گرفته شوند/ احکام مغایر لغو شود

همچنین بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت به دنبال بالا گرفتن انتقادات در نامه‌ای به روسا و سرپرست‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور تاکید کرد که باتوجه به وظایف تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضرورت ایجاب می‌نماید تا در مشاغل مدیریتی مرتبط در آن دانشگاه، دانشکده از فارغ‌التحصیلان رشته‌های گروه علوم پزشکی استفاده گردد.

وی در ادامه متذکر شده که نسبت به رعایت دستور فوق اقدام و چنانچه احکامی مغایر با آن صادر شده است، نسبت به لغو ابلاغ مذکور اقدام نموده و مراتب را به دفتر اینجانب اعلام نمایید.

واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به یک انتصاب/ عزل و نصب‌ها براساس شایسته‌سالاری باشد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز نسبت به یک انتصاب توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با صدور نامه سرگشاده‌ای واکنش نشان داد.

در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته است آمده است: ضمن تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) و نظر به انتصابات اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نیز براساس رسالت ذاتی بسیج دانشجویی مبنی بر آرمان‌گرایی و تحول‌خواهی در مسیر نیل به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، نکاتی را به حضور شریف‌تان متذکر می‌شویم:

رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، بارها در فرمایشات خود صراحتا بر اصل شایسته‌سالاری تاکید داشته و آن را لازمه سعادت نظام و انقلاب دانسته‌اند؛ بر همین اساس بسیج دانشجویی نیز در اولین روز کاری جناب‌تان، با ارسال نامه‌ای صریح و شفاف، مشخصا این موضوع را متذکر شده بود به‌طوریکه در بخشی از این نامه چنین آمده است: زیبنده است عزل و نصب‌های صورت گرفته در دوران مسوولیت حضرتعالی، صرفا بر اساس شایسته‌سالاری بوده و تخصص، تعهد و انقلابی‌گری از ارکان اصول انتخاب افراد قرار گیرد.

اما پس از گذشت حدود پنج ماه از دوران مسوولیت حضرتعالی، مع‌الاسف امروز شاهد آن هستیم که به اذعان بسیاری از صاحب‌نظران و نخبگان جامعه سلامت استان، انتصابات صورت گرفته آنگونه که باید، بر مبنای اصل شایسته‌سالاری انجام نگرفته است.

این انتقادات با انتصاب اخیر ریاست دانشکده پیراپزشکی به اوج خود می‌رسد و سوالی که در ذهن جامعه‌ علوم پزشکی ایجاد می‌شود، این است که با کدامین منطق و استدلال، فردی به ریاست دانشکده پیراپزشکی منصوب می‌گردد که فاقد هرگونه‌ تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های علوم پزشکی است؟! آیا در روزهای آتی، ایشان قادر خواهند بود مسائل تخصصی دانشکده مذکور را حل و فصل نمایند؟! آیا ایشان به نحو مطلوب و شایسته توانایی حل مشکلات تخصصی دانشجویان در بخش‌های بیمارستانی و بالینی را خواهند داشت؟ آیا با وضعیت حاصله، می‌توان ارتقاء و پیشرفت علمی نظام سلامت را انتظار کشید؟!

جناب آقای دکتر نقی‌پور!

حضرتعالی اکنون بیش از هر زمان دیگری مستحضرید که امروز وقتِ آزمون و خطا گذشته است! و انجام اشتباهات مدیریتی در نظام سلامت، هزینه‌ای به مراتب بیشتر از گذشته برای سیستم سلامت خواهد داشت! و متاسفانه موجب آسیب به بارقه‌های امید که به تازگی و در ماه‌های اخیر در دل مردم جوانه زده خواهد شد. البته لازم به ذکر است، آنچه در این نامه گذشت، نافی خدمات و تلاش‌های ارزنده حضرتعالی و همکاران تلاشگرتان نبوده و نباید موجب زیر سوال بردن همه‌ انتصابات صورت‌گرفته از سوی حضرتعالی تلقی گردد.

همچنین از نگاه جامعه بسیج دانشجویی، جایگاه عمیق و ارزشمند علمی رئیس جدید دانشکده پیراپزشکی در حوزه تخصصی خود، خدشه‌ناپذیر و بسیار ارزنده است، لکن موضوع مورد انتقاد، عدم ارتباط تخصص ایشان با مسوولیت جدید می‌باشد.

در پایان مجددا بر خود فرض می‌دانیم نیل همه‌جانبه به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب را بر همه‌ مسوولان دانشگاهی متذکر شویم و اعلام کنیم که بسیج دانشجویی، بر سر خطوط قرمز انقلاب و نیز در راه پیشرفت همه‌ جانبه‌ ایران با تمام مسوولان، با هر طیف و عقیده‌‌ای که باشند، بی‌تعارف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :