استاندار آذربایجان‌‌شرقی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های جهادی دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم، ۱۰ راهبرد اساسی را برای بهبود وضعیت بخش‌های مختلف استان در سال جدید تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۳۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 21 March 2022

به گزارش تابناک تبریز، عابدین خرّم در این پیام، ضمن تبریک عید باستانی نوروز به مردم استان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و امنیت، از تمام کسانی که در ایام عید در اقصی‌ نقاط استان مشغول خدمت به مردم و تامین امنیت و آرامش شهروندان هستند قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ با رای ملت ایران، دولتی مردمی و انقلابی با شعار کارآمدی و مبارزه با فساد و تبعیض تشکیل شد، افزود: با تغییر ریل مدیریت کشور، اقدامات اساسی در حوزه‌های مختلف آغاز شد و در استان آذربایجان‌شرقی هم با الهام از نظرات فرهیختگان، نخبگان، دانشگاهیان و علما، کارهای بزرگی در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و برای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰ راهبرد اساسی آماده شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در تشریح راهبردهای اساسی استان برای سال ۱۴۰۱، گفت: اولین راهبرد ما تهیه نقشه راه برای شناخت وضع موجود و آمادگی برای رسیدن به وضع مطلوب است و تلاش می‌کنیم تا هر سال به واسطه اقدامات و تلاش‌ها فاصله بین این دو کم شود.

وی تصریح کرد: راهبرد دوم، ادامه اقدامات اساسی دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی است که خوشبختانه استان آذربایجان‌شرقی از این نظر جزو استان‌های برتر کشور است.

خرّم، تامین کالاهای ضروری و اساسی مورد نیاز مردم را سومین راهبرد اساسی استان در سال جدید عنوان کرد و یادآور شد: با تمهیداتی که در سال ۱۴۰۰ برای تامین تولید و توزیع کالاهای اساسی اندیشیده شد، امروز هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و در سال آینده هم نگرانی نخواهیم داشت.

بازگشت ۳۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فعال‌سازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، چهارمین راهبرد استان است که در این خصوص کار ویژه‌ای در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید بازگشتند که نتیجه آن در افزایش ۴۲ درصدی صادرات استان مشهود بود.

وی، توجه به ظرفیت‌های تولید و ارزش افزوده بخش‌های مختلف اقتصادی را راهبرد بعدی استان در سال جدید اعلام کرد و متذکر شد: متاسفانه از برخی از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده نشده و به عنوان مثال با اینکه بالاترین ذخایر معدنی کشور را داریم ارزش افزوده این بخش تنها ۲ درصد است و تلاش خواهیم کرد در سال جدید این نقیصه را جبران شود.

نظارت بر چرخه تولید و تأمین نیازمندی‌های مردم، ششمین راهبرد اساسی استان در سال ۱۴۰۱ بود که استاندار آذربایجان‌شرقی در این خصوص گفت: در این رابطه ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان به صورت مستمر وضعیت تولید و تعیین مواد غذایی مورد نیاز مردم را رصد می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در تشریح هفتمین راهبرد استان، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تمرکز ویژه‌ای برای تکمیل زیرساخت‌های استان خواهیم داشت و ضمن پیگیری اعتبارات و منابع دولتی، از توان بخش خصوصی هم در این رابطه استفاده خواهیم کرد.

برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع آب و انرژی، تحقق رشد اقتصادی از طریق بهره‌وری و تولید کالاهای رقابت‌پذیر و توسعه دیپلماسی مرزی با استفاده از اختیاراتی که دولت به استان داده است از دیگر راهبردهای مدیریت استان در سال ۱۴۰۱ است که استاندار آذربایجان‌شرقی به آنها اشاره کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم سال آینده سال شکوفایی و پیشرفت برای مردم عزیز ایران استان آذربایجان شرقی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار