شهردار تبریز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر جزئیاتی از برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ 10 April 2022

به گزارش تابناک تبریز، یعقوب هوشیار صبح روز یکشنبه در شصت و ششمین جلسه علنی اظهار کرد: خداوند متعال را شاکرم که توفیق خدمت به مردم را به بنده اعطا کرد؛ با توجه به اینکه برنامه خود را قبلا به شورا ارائه کرده‌ام و راهبردهای اصلی را در جلسه معارفه مطرح کردم، به جزئیات می‌پردازم.
وی ادامه داد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته تقریبا صد در صد افزایش داشته در حالی که سال گذشته ۷۷ درصد تحقق بودجه داشتیم و در کنار آن ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم و باید برای بدهی انباشت شهرداری نیز برنامه داشته باشیم.
شهردار تبریز با بیان اینکه بحث تبدیل وضعیت را پیگیر خواهیم بود، یادآور شد: بحث درآمد پایدار شهرداری که ۱۲ درصد کل بودجه است و تهدید جدی برای شهر به شمار می‌آید و نیاز به چاره‌اندیشی و تصمیماتی دارد که سهم درآمدهای پایدار در بودجه سال آتی را بالا ببریم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: چالش‌های زیادی داریم که یکی از جدی‌ترین آنها حمل و نقل است به‌طوری‌که خط یک مترو هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و تلاش داریم در سال ۱۴۰۱ سیصد دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم.
وی با اشاره به اینکه حوزه پسماند نیاز به جراحی دارد، تاکید کرد: هزینه‌های جاری ما برای نگهداری شهر خیلی بالا است و برای ایجاد توازن مطلوب زیرساخت‌های شهر در تمام مناطق با مشکل مواجه‌ایم. هوشیار یادآور شد: در بحث ورزش ایراد داریم و چرخه آن معیوب است؛ ما باید استراتژی پرورش و تربیت قهرمان را داشته باشیم چرا که تمام نتایج تیم‌های ورزشی در دو سال گذشته رو به افول است و شاخص‌ترین آن تراکتور است.
وی ادامه داد: برای توسعه ورزش‌هایی همچون والیبال، بسکتبال و... در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی باید برنامه‌ای ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی شهر هیچ اقدامی صورت نگرفته است، گفت: ما مجبور و محکوم به هوشمندسازی شهر هستیم و مهم آغاز این روند است که قرارگاه هوشمندسازی شهر را ایجاد می‌کنیم که در ماه‌های بعد وارد فاز اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :