امام جمعه تبریز سپاه پاسداران را دژی مستحکم و نفوذ ناپذیر توصیف کرد و گفت: سپاه خار چشم دشمنان نظام اسلامی است و اینکه از سپاه وحشت دارند نشانگر اثرگذاری سپاه است.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵ 22 April 2022

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلی امام خمینی(ره) این شهربا اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه مقتدر نقش بی بدیلی در دفاع مقدس، سرکوب گروهک های معاند و مزدور، سازندگی و آبادانی کشور و دفع حوادثی داشته اند که به نوعی امنیت کشور و نظام را تهدید میکرد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: سپاه در همه ماموریت ها و وظایفی که بر عهده اش گذاشته شده کارنامه درخشانی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی از خود به یادگار گذاشته است.

وی سپاه پاسداران را دژی مستحکم و نفوذ ناپذیر توصیف کرد و ادامه داد: سپاه خار چشم دشمنان نظام اسلامی است و اینکه از سپاه وحشت دارند نشانگر اثرگذاری سپاه است.

آل هاشم گفت: مهمترین اقدام های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس تاکنون شامل تأمین امنیت و برقراری نظم در کشور، سازندگی و محرومیت زدایی، مقابله با تحرکات خرابکارانه منافقان، برخورد با جریان نفاق و ترور، خنثی کردن کودتاهای دشمنان و مبارزه با گروه های تجزیه طلب، مقابله با جنگ اقتصادی و جنگ نرم دشمنان، پیروزی در مقابل آمریکا و گروه های تکفیری بوده و نباید فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر سپاه نبود، کشور هم نبود گفت: این نهاد همیشه در صحنه نشان داده، نیرویی کارآمد، خستگی ناپذیر و جهادی در عرصه های مهم این کشور است.

امام جمعه تبریز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) را اقدامی ماندگار و ارزشمند در تاریخ این نظام دینی دانست و اضافه کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در طول دهه های اخیر همواره در برابر توطئه ها و دشمنی های نظام سلطه مقتدرانه ایستادند و از منافع این نظام و ملت حفاظت کردند.

آل هاشم با بیان اینکه بسیاری از بحران های داخلی کشور در طول سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی با نقش آفرینی و جانفشانی های پاسداران رشید اسلام دفع شد، خاطرنشان کرد: امروز نیز این نهاد انقلابی، مقتدرانه پشتیبان انقلاب، نظام و ولایت فقیه است و در برابر دشمنان این نظام دینی با همه توان خود ایستاده است.

زنجیره و توطئه‌گری صهیونیستی

وی افزود: امت اسلامی و وحدت آنان این روزها مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته از یک سو حمله وحشیانه به قبله اول مسلمانان و مظلومانان فلسطین و از سوی دیگر انفجار در مدارس غرب کابل و بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در مزار شریف که به شهادت و مجروح شدن دهها نفر منجر شد بخشی از زنجیره و توطئه‌گری صهیونیستی است که اتحاد و وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است.

امام جمعه تبریز گفت: امروز مردم قهرمان تبریز در مراسم نماز پرشکوه جمعه ضمن محکومیت تحرکات اخیر عوامل تکفیری در افغانستان و اظهار همدردی با برادران و خواهران مظلومان از مسئولان کنونی افغانستان می خواهیم با مسئولیت پذیری بیشتر با این اقدامات تفرقه‌افکنانه پاسخ قاطع بدهند.

اهانت به قرآن کریم نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است

آل‌هاشم اهانت به قرآن کریم را نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام دانست و افزود: این اولین بار نیست که قرآن سوزی و اهانت به قران در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می افتد و بهانه دولت‌های اروپایی و از جمله دولت سوئد آزادی بیان است اما جالب است پلیس سوئد برای فراخوان محکومیت این اقدام در این کشور مخالفت کرده و دلیل مخالفت را نگرانی برای عدم تامین جان تجمع کنندگان اعلام کرده است.

وی گفت: این اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابل اسلام‌گرایی در جهان بوده و ناشی از فقدان منطق محکم در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام است و حکایت از تدوام حاکمیت استانداردهای تبعیض آمیز و دوگانه غرب دارد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: مردم مسلمان ایران اینگونه اقدامات خبیثانه را بشدت محکوم کرده و اهانت به قرآن کریم را که کتاب مقدس ۲ میلیارد مسلمان جهان است اهانت به همه انبیا الهی و کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می داند.

ضرورت برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس

آل‌هاشم بر برگزاری باشکوه‌تر روز جهانی قدس شد و گفت: وظیفه ما این است در شرایط کنونی با حضور محکم و با شکوه داشته باشیم، می دانم مشکلات اقتصادی وجود دارد و مردم آسیب‌پذیر از نظر مشکلات اقتصادی فشارهای وارد شده که تحمل آن سخت است اما مردم ایران بعد از ۴۳ سال نشان داده است هر زمان از ناحیه دشمنان مورد فشار و هجمه ای علیه ایران اسلامی وارد می شود حضورشان پرمعنا در صحنه‌های مختلف نشان داده می شود.

وی افزود: بعد از دو سال تعطیلی راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس به خاطر شیوع کرونا این اولین راهپیمایی سراسری است که انجام می شود و شرایط منطقه به ویژه فلسطین و حوادث در کرانه غربی و غزه در حال وقوع است بر مسئولیت مردم سلحشور و مقاوم فلسطین افزوده است .

امام جمعه تبریز ادامه داد: توسعه عادی‌سازی روابط توسط برخی کشورهای عربی و حتی ترکیه باعث خشم و انزجار مردمی شده است که بیش از ۷۰ سال است که با اشغالگران صهیونیست و اربابان اروپایی و آمریکایی و همراهان مرتجع غربی‌شان و عربی‌شان در حال مبارزه و مقابله هستند و اکنون بیش از هر زمان به حمایت سراسری آن هم از خواستگاه روز قدس و کشور محوری مقاومت ایران انقلابی نیاز دارند و نباید بگذاریم جوانان فلسطین احساس تنهایی کند.

هشدار درباره پول های بادآورده از قاچاق کالا

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا عدالت است، اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به عدالت مبارزه با فقر و فساد مخصوصا فساد اقتصادی است.

وی یکی از مفاسد اقتصادی را قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: رواج قاچاق معضل بزرگ کشور بوده و موجب می شود توانایی داخلی با شکست مواجه شود.

آل هاشم با هشدار به پول های بادآورده کسب شده از قاچاق کالا تصریح کرد: یقینا قاچاق جز فساد برای مردم اثر دیگری ندارد و باید به هر شکل ممکن با آن مبارزه کرد.

ضرورت پرداخت حق و حقوق قانونی و مشروع معلمان

امام جمعه تبریز همچنین خواستار پرداخت و توجه به حق و حقوق قانونی و مشروع معلمان شد و گفت: وزارت آموزش و پرورش تلاش کند حق و حقوق قانونی معلمان که در مجلس تصویب شده به دستشان رسیده تا موجب رنجش معلمان نشود.فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار