با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیران استان؛
ستاندار آذربایجان شرقی در جلسه بررسی طرح‌های پیشنهادی استان برای اختصاص بودجه در سفر استانی رئیس جمهور، گفت: نگاه ما نباید صرفاً به طرح‌ها و پروژه‌ها باشد؛ بلکه باید از این فرصت برای شتاب‌دهی به مسیر توسعه و تکمیل حلقه‌های موثر در پیشرفت استان استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ 26 April 2022

به گزارش تابناک تبریز،عابدین خرّم با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در سفرهای استانی طرح‌هایی را موردتوجه ویژه قرار می‌دهد که حرکت جهشی در جهت رشد اقتصادی و فرهنگی ایجاد کنند، افزود: میزان تاثیر در افزایش اشتغال، درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی استان از جمله مولفه‌های موثر در انتخاب طرح‌ها برای اختصاص بودجه در سفرهای استانی رئیس جمهور است.

وی تأکید کرد: پروژه‌های پیشنهادی استان باید حائز مزیت‌های ملی باشند که طرح‌های مربوط به کریدورهای ترانزیتی و نوسازی صنایع از آن جمله هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید از مزیت ویژه مرزی بودن استان حداکثر استفاده را کرد، گفت: با استفاده بهینه از فرصت توجه ویژه دولت، باید تلاش کنیم تا مصوباتی در جهت رفع چالش‌های استان اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان‌ شرقی به لحاظ پیشینه تاریخی و جایگاه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود اقتضائات ویژه‌ای دارد که با هیچ شهر و استانی قابل مقایسه نیست، افزود: بر این اساس در تدوین پیشنهادهای استان به دولت و نهاد ریاست جمهوری، حساسیت‌ها و دغدغه‌های استان و نقش‌آفرینی استان در رشد اقتصادی ۸ درصد، به‌عنوان مبانی و اهداف پیشنهادها برجسته خواهد شد تا در اقناع تصمیم‌گیران برای تایید طرح‌های پیشنهادی موثر باشد و نخستین سفر آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس جمهور، نقطه عطفی در جهت تکمیل زیرساخت‌های توسعه استان باشد.

خرّم همچنین خواستار مطابقت طرح‌ها با سند آمایش استان و کشور شد و گفت: تاکید دولت، تکمیل طرح‌های ناقص و دارای پیشرفت بیش از ۵۰ درصد است، از این رو کلنگ‌زنی طرح جدید تنها در شرایطی قابل تصویب است که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منوط به اجرای طرح‌های زیرساختی مثل تامین انرژی باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار پیش‌بینی شده و مصوب در سفر استانی باید منجر به بهره‌برداری از پروژه‌ها شود، افزود: علاوه بر استفاده از این فرصت برای اختصاص اعتبار دولتی به طرح‌های مهم، برای اخذ مجوزها و خطوط اعتباری تسهیلات هم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

گفتنی است جلسات تخصصی و کارشناسی طرح‌های پیشنهادی استان برای اختصاص بودجه در سفر استانی رئیس جمهور از زمستان سال گذشته شروع شده بود که خروجی این جلسات و طرح‌های پیشنهادی در جلساتی با حضور معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌ها، بررسی شده و مدیران کل موظف به پیگیری و رایزنی با وزارت‌خانه‌های متبوع خود جهت تایید پیشنهادهای استان شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار