بسیاری از افراد هنگامی که برای خرید کابینت اقدام می‌کنند، معمولا بعد از دیدن قیمت نهایی، این سوال در ذهنشان می‌آید که چقدر جنس (ورق) استفاده شده است؟ کابینت ما چند ورق ام دی اف مصرف کرده است؟ این سوالی طبیعی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 30 August 2022

هر ورق ام دی اف، چند متر کابینت می‌دهد؟

البته بعد از فهمیدن مقدار جنس مصرفی هم باز هم نمیتوانید قیمت را به صورت دقیق حساب کنید. چرا که اجرت کارگاه های تولیدی، یراق آلات و بسیار عوامل دیگری هستند که بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند.

ابعاد ورق ام دی اف چقدر است؟

این سوال، پاسخ یکسانی ندارد. وابسته به نوع طراحی و نوع ام دی اف مورد استفاده در هر پروژه، ابعاد ورق ام دی اف متفاوت است. به طور کلی اکثر بدنه های کابینت از جنس ام دی اف های ایرانی و از نوع ورق بزرگ استفاده می‌شوند. ورق های بزرگ ابعاد 366*183 سانتی متر و ورق های کوچک در ابعاد 244*122 سانتی متر هستند.

هر ورق ام دی اف، چند متر کابینت می‌دهد؟

برای درب ها معمولا از ورق های خارجی استفاده می‌شود. ابعاد ورق های خارجی 280*122 سانتی متر است. ضخامت ورق های ام دی اف بین 16 تا 19 میلی متر است.

هر ورق ام دی اف چند متر کابینت می‌دهد؟

صادقانه، جواب به این سوال اصلا کار ساده ای نیست. برای سازندگان کابینت هم این سوال اصلا ساده نیست. آنها معمولا تعداد ورق را روی هر پروژه کابینت اعلام می‌کنند. در ساخت کابینت بسیاری از فاکتور ها دخیل هستند که روی تعداد ورق تاثیر می‌گذارند.

شما در ذهنتان، پرتی ورق، خوراک اره، ابعاد متفاوت در قسمت های مختلف کابینت را در نظر نمی‌گیرید. بسیاری از ورق ها قبل از استفاده از هر سمت 2 تا 3 سانتیمتر کوتاه می‌شوند. چرا که معمولا در انبار و جا به جایی ورق ها اطراف آن آسیب می‌بیند و قابل استفاده نیستند. از طرفی در برخی یونیت های کابینت در قسمت پشتی امکان استفاده از فیبر وجود ندارد و به جای آن از ورق بدنه در پشت کابینت استفاده می‌شود.

برای درب ها، اگر ورق را ترک در نظر بگیریم، با ابعاد 280*122 ، 6 درب در ابعاد 50*70 به شما می‌دهد. و برای بدنه اگر همه چیز را استاندارد و بدون تبصره و قانون در نظر بگیریم، هر ورق بزرگ، 2 متر کابینت زمینی و 1 متر کابینت دیواری را می‌تواند تامین کند.

همچنین اندازه سایر بخش‌ها را به ترتیب زیر داریم:

  • استاندارد زمینی: عمق 55 سانتی متر و ارتفاع 72 سانتی متر
  • استاندارد دیواری: عمق 35 و ارتفاعی 70 سانتی متر
  • ارتفاع پاخور ها: 14 سانتی متر که معمولا پاخور را از جنس درب ها در نظر می‌گیرند

برند های تولید کننده ورق ام دی اف

برند های بسیار زیادی هستند که در بازار ایران فعالیت می‌کنند. برخی از آنها وارداتی و برخی دیگر تماما تولید داخل هستند.

هر ورق ام دی اف، چند متر کابینت می‌دهد؟

برند های معروف و با کیفیت ایرانی شامل پویا، آرین سینا، ویسپان، تیسان و ... هستند. این ورق ها معمولا در ساخت بدنه کابینت به کار می‌روند. برند هایی همچون پانوتک و فرامید از برند های ایرانی هستند، که روکش های خارجی (معمولا ترک) دارند. کیفیت روق فرامید، با برند های خارجی رقابت می‌کند و جزو ورق های با کیفیت داخل است.

برند های خارجی مثل ایگر اتریش، نیمن آلمانی، آلویک اسپانیایی و سی پلاس با روکش ایتالیایی هستند. این برند ها تقریبا گران و از نظر کیفیتی بسیار قوی هستند.

روش مناسب گرفتن قیمت برای کابینت چیست؟

قیمت کابینت، واقعا یکی از معضلات بزرگ قبل از خرید کابینت است. چرا که هر کابینت کار روش خاص خود را برای ارائه قیمت دارد. بعضی قیمت را به صورت متری در نظر می‌گیرند و تمام موارد را در قیمت هر متر می‌گنجانند، برخی دیگر قیمت را بعد از طراحی اعلام می‌کنند. کدام روش درست است؟

مزیت خرید کابینت به صورت سفارشی، این است که همه چیز را با توجه به نیاز شما در نظر گرفته باشند. پس تا قبل از انجام طراحی ابتدایی، کابینت کار شما، با نیازتان آشنایی ندارد پس قیمت درستی هم نمی‌تواند به شما اعلام کند. قیمت در برگیرند چندین عامل است.

عوامل تاثیرگذار در قیمت کابینت

این عوامل عبارتند از:

نوع درب های کابینت

نوع درب ها ارتباطی مستقیم با سبک کابینت شما دارد. در سبک مدرن از انواع ام دی اف و در سبک کلاسیک معمولا از چوب و ممبران استفاده می‌شود. درب ها با جنس ام دی اف برند در قیمت تاثیرگذار است.

نوع بدنه کابینت

بدنه های کابینت معمولا از جنس سفید صابونی است. اما به تازگی برای زیبا شدن داخل کابینت ها، از بدنه های رنگی استفاده می‌کنند که تغییر قیمتی جزئی در کل کار دارد، اما تاثیر گذار است.

یراق آلات مصرفی

بعد از ام دی اف یراق های کابینت، بخش اعظمی از قیمت را در برمی‌گیرد. یراق کابینت، لولای درب ها، مکانیزم بازشو جک ها و درب ها و ریل ها را شامل می‌شود. معمولا در قیمت متری که اعلام می‌کنند همه یراق ها را از نوع متوسط در نظر می‌گیرند. پس اگر یراق درجه یک بخواهید، هزینه زیادی باید بپردازید.

نوع و برند اکسسوری ها

اکسسوری در کابینت به صورت جداگانه حساب می‌گردد. چرا که بسیاری به دلیل قیمت بالای اکسسوری، از خرید آنها صرف نظر می‌کنند.

صفحه کانتر کابینت

به غیر از نوع ام دی اف با روکش های مختلف برای صفحه کانتر، دیگر انواع کانتر را در فاکتوری جداگانه اعلام می‌کنند.  بسیاری از افراد، برای پیدا کردن کابینت قیمت مناسب، قیمت متری را از فروشندگان می‌پرسند. اما قیمت متری، قیمتی نیست که در نهایت شما برای خرید کابینت می‌پردازید.

این عوامل همگی در قیمت نهایی تاثیرگذار هستند، پس برای داشتن قیمت درست، ضروری است که تکلیف تمام عوامل بالا را مشخص کنید و همگی را انتخاب کنید. انتخاب این عوامل هم منوط به مشخص شدن نوع طراحی است. پس ابتدا طراحی را به نتیجه برسانید و سپس با توجه به طرح انتخابی، قیمت را استعلام بگیرید.

همانطور که متوجه شدید، جواب سوال "هر ورق ام دی اف چقدر کابینت می‌دهد؟" چندان کاربردی نیست. چون با دانستن این جواب به قیمت درستی نمی‌رسید. شاید جواب این سوال انتظارتان از قیمت را بسیار پایین یا بسیار بالا ببرد، برای همین در اعتماد به کابینت کار ها با مشکل مواجه شوید.

پس از روش مناسبی برای استعلام قیمت استفاده کنید، تا در خرید خود راحت و آسوده عمل کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :