مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی، ضمن تشریح اهداف و رویکردهای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۱ در استان جهاد تبیین را اصلی‌ترین راهبرد این برنامه‌ها عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷ 05 September 2022

به گزارش تابناک تبریز امیر دریادار عباسی، در جلسه ستاد گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: امسال برنامه های مختلفی برای پاسداشت ایثار و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برنامه ریزی شده است و همزمان با این هفته از 50 هزار پیشکسوت آذربایجان شرقی قدردانی می شود.

وی اظهار کرد: عمده‌ترین هدف از برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، ایثار، شهادت، جهاد و خودباوری دینی و ملی است.
وی با بیان اینکه جهاد تبیین اصلی‌ترین راهبرد در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است، گفت: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات خارجی، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه و رهبری در خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار و اقوام در مقابله با استکبار، تبیین نقش عقلانیت در دفاع مقدس و دستاوردها و درس‌های آن در پیوند با شرایط حال و آینده کشور، تبیین نقش مقاومت و ایثار و شهادت در ارتقای امنیت و اقتدار ملی، نهادینه‌سازی ارزش‌ها و روحیه ایثار در جامعه و نیز تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از جمله مهم‌ترین راهبردهای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستند.
امیر عباسی افزود: به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس مجموعا 42 برنامه اصلی توسط نهادهای مختلف استان اجرا خواهد شد که شعار «ما مقاوم هستیم» به‌عنوان محور آن‌ها تعیین شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های اصلی، ده‌ها برنامه مختلف نیز در سطح استان اعم از شهرها و روستاها برگزار خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تاکید کرد: دفاع مقدس حماسه‌ای مردمی و متعلق به آحاد ملت ایران است و لذا تلاش می‌کنیم برنامه‌های گرامیداشت آن نیز با رویکرد مردمی صورت بپذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :