رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: ۴۲ برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح استان خواهیم داشت تا بتوان دستاورد های دفاع مقدس را بهتر به نسل جوان نشان داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 19 September 2022

رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:


۴۲ برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح استان خواهیم داشت


رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: ۴۲ برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح استان خواهیم داشت تا بتوان دستاورد های دفاع مقدس را بهتر به نسل جوان نشان داد.

 

 

امیر دریادار دوم رضا عباسی در نشست خبری درخصوص تشریح برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس ما مقاوم هستیم است و این شعار به تمامی نهاد ها و سازمان ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: امسال می‌خواهیم نشان دهیم دفاع مقدس چه آثار و برکاتی در طول انقلاب اسلامی داشته است را این واقعیت بر همگان روشن شود.
وی ادامه داد: محور امسال هفته دفاع مقدس، حفظ ارزش های دفاع مقدس و ترویج ولایت مداری و خود باوری دینی است.
امیردریادار دوم عباسی تاکید کرد: راهبرد امسال تبیین قدرت دفاعی و بسیج مردمی و نیروهای مسلح کشور، تبیین نقش حماسی همه اقشار و مذاهب در مقابله با استکبار جهانی، تبیین روحیه ایثار در جامعه امروز، تبیین عقلانیت در دوران مقدس و محور مقاومت و تبیین نقش دفاع مقدس در اقتدار ملی است.
وی افزود: شروع برنامه ها ار روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه است که مراسم تجلیل از یک میلیون رزمنده در سراسر کشور و با سخنرانی ویدئو کنفرانسی فرمانده کل قوا خواند بود.
رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: این این مراسم در استان ما نیز در مصلا امام خمینی(ره) با حضور محدود رزمنده ها و پیشکسوت های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
وی افزود: روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریورماه در میدان آذربایجان با حضور نیروهای مسلح استان رژه گسترده خواهیم داشت که اجرا این مراسم طبق نوبت برعهده ارتش خواهد بود.
وی ادامه داد: در طول هفته دفاع مقدس روز هایی نام‌گذاری شده اند که روز جمعه عنوان روز زنان و تحکیم خانواده، روز شنبه روز ولایت مداری و جوانان و دانش پژوهان، روز یکشنبه با عنوان ، روز دوشنبه دفاع همه جانبه و اصناف و سربازان، روز سه شنبه وحدت ملی و دشمن شناسی، روز چهارشنبه با عنوان نیروهای مسلح جهادگران و روستائیان و عشایر و پیشمرگان کردستان و روز پنج‌شنبه نیز با عنوان حماسه آفرینان نام‌گذاری شده است.

 

امیر دریادار دوم عباسی تاکید کرد: امسال برنامه و مراسم تجلیل از رزمنده ها و پیشکسوت های دفاع مقدس در ساختمان استانداری خواهیم داشت.
وی افزود: شب های خاطره نیز با حضور رزمنده های دفاع مقدس در بیت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: از تندیس شش فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس استان در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
امیر دریادار دوم عباسی گفت: یک کار عمرانی که مسیر استاد معین به سمت باغ موزه دفاع مقدس که نیمه‌کاره است در هفته دفاع مقدس کلنگ زنی خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود بیان کرد: چهار ابر پروژه نزدیک ۵ میلیارد تومان در حوزه هنری دفاع مقدس خواهیم داشت که با همکاری دوستان داخلی و خارجی برای اولین بار در سطح کشور در دست اقدام است که امیدواریم نهایت تا چهارماه آینده تکمیل خواهد شد.

 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار