یعقوب هوشیار در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان داشت هدف از تشکیل شرکت ورزشی شهرداری تبریز کمک به ورزش محلات و پیشرفت ورزش تبریز میباشد و بهیچ عنوان بدنبال تیم داری حرفه ای نیستیم
کد خبر: ۱۰۷۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 23 November 2022

به گزارش تابناک تبریز، یعقوب هوشیار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از معضلات جدی که در شهر وجود دارد در بحث حمل‌ونقل عمومی است که بعد از روی کار آمدن بلافاصله در موضوع افزایش اتوبوس وارد شدیم و تا به امروز قرارداد ۳۵۰ اتوبوس را بسته‌ایم و تلاش می‌کنیم که در کمترین زمان معضل را حل کنیم.

وی ادامه داد: همچنین مجوز نوسازی دو هزار تاکسی را گرفتیم که بخشی از آن را از صندوق دولت کمک گرفته‌ایم چون علاوه بر حمل‌ونقل یکی از اثرات جانبی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کاهش آلودگی هواست.

شهردار تبریز با اشاره به توقف فاز سه مترو گفت: متاسفانه خط دو مترو هم متوقف بود و تقریبا عملکرد پروژه صفر بود اما امروز که در خدمت شما هستیم یکی از سه ایستگاه افتتاح شده و دو ایستگاه دیگر به زودی افتتاح می‌شوند، خط سه نیز به صورت آزمایشی در حال مسافرگیری است.

وی ادامه داد: امیدواریم در طول عمر شورا وشهرداری بتوانیم در خط دوی مترو مسیر سه راه امین-قراملک را کار کنیم.

هوشیار بر هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و راه اندازی خط دوم بی آرتی برای کاهش ترافیک هم تاکید کرد.

وی با اشاره به خلا برخی ساختارها و سرنوشت پروژه‌های نیمه تمام شهر ابراز داشت: متاسفانه این خلا باعث می‌شود تا هر مدیری بر اساس نگرش خود کار کند و این مساله هم مربوط به تبریز نیست. تا به امروز ۷۷ پروژه نیمه‌کاره در تبریز شناسایی شده که مکررا پیگیر حل آنها هستیم.

شهردار تبریز با تاکید بر نگاه ویژه به مساله پسماندهای شهری گفت: سلامت مردم برای ما مهمترین موضوع و در همین حوزه هم دو پیمانکار خلع ید شد که قطعا آثار سلامت آن را در سال آینده خواهیم دید.

وی در خصوص راه اندازی سامانه شفافیت عنوان کرد: بعضا شهرداری هم ارز با کل دولت دیده می‌شود اما اینگونه نیست و ما تمام اطلاعاتی که نیاز است را برای ارائه آماده داریم.

هوشیار در خصوص بی‌اعتمادی مردم به شهرداری وشورا در سالیان گذشته توضیح داد: کل ثروت ما در شهر اعتماد مردم است و به همین دلیل در همان ابتدا از شما کمک خواستیم تا این بی اعتمادی را از بین برده و سطح خواسته مردم را بالا ببریم، ما اگر روزشماری برای پروژه‌ها زدیم برای این بود که نشان دهیم پای قولی که داده‌ایم، ایستادیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کم کاری برخی شهرداران مناطق اظهار داشت: از زمانیکه من آمده‌ام به شهرداران مناطق حتی مرخصی دو روزه هم نداده‌ایم و همه پای کار هستند اما خودمان را خالی از نقص و اشکال نمی‌بینیم. نقصی که در مدیریت شهری ما وجود دارد ایستایی در چرخه مدیریت است که برای حل آن مساله شهرداران نواحی را مطرح کردیم تا برای آینده مدیران جدید و جوان پرورش دهیم.

شهردار تبریز در پاسخ به سوالی درباره معضلات اتوبان کسایی تصریح کرد: اتوبان کسایی در اختیار راهداری است و استانداری، راهداری و ارگان‌های مربوطه تصمیم جدی دارند تا معضل کسایی حل شود و ما هم آماده کمک هستیم تا دغدغه مردم در این خصوص کم شود.

وی درباره میزان خسارت به اموال شهرداری در حوادث اخیر تبریر گفت: در حوادث اخیر ۲۲ میلیارد تومان خسارت به اموال شهری برآورد شده است.

هوشیار در خصوص شایعاتی مربوط به محکومیت‌های سنگین شهرداری در ماه‌های اخیر توضیح داد: فارغ از عملکرد حقوقی شهرداری در گذشته، همکاران تلاش می‌کنند که از نظر حقوقی آسیب نبینیم اما اینگونه نیست که هیچ مشکلی نباشد اما در خصوص محکومیت اتوبوسرانی مساله حل شد و در خصوص خانه سازی پرونده به دیوان رفته است. در برخی محاکم هم پرونده‌هایی مطرح شده اما محکومیت قطعی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به شائبه‌هایی در خصوص انتخاب مدیران بر اساس روابط ودوستی ابراز داشت: انتخاب مدیران حوزه‌ای است که در آن تعارف ندارم و اگر در این خصوص انتقادی داریم باید بر اساس شاخص‌ها ارزیابی شود. متاسفانه پراکندگی بودجه باعث شده تحلیل اشتباه از وضعیت داشته باشیم چون بعضا پروژه‌ای در یک منطقه را منطقه‌ای دیگر کار می‌کند پس ارزیابی باید بر اساس شاخص‌ها باشد.

شهردار تبریز در پاسخ به سوالی درخصوص پاسخگویی شهردار تبریز به اکثریت شورا و بی‌توجهی به اقلیت شورا گفت: بحث بین اعضای شورا و شهرداری مساله‌ای عادی است اما قطعا هیچ عضو شورا این را نمی‌گوید که من کسی را به کسی برتری داده‌ام و تعامل کامل وجود دارد اما تعامل فقط در جهت خدمت به مردم است. بنده حتی یک انتصاب را به توصیه اعضای شورا انجام نداده‌ام بلکه بر اساس نیاز و شاخص‌ها افراد را انتخاب کرده‌ام.

شهردار تبریز در جواب سوال نماینده تابناک تبریز مبنی بر فشار و ارتباط بعضی اعضای شورای شهر برای تیم داری و استفاده از امکانات شهرداری تبریز برای تیم های خاص اشاره نمود که شهرداری تبریز بهیچ عنوان تیم داری حرفه ای نخواه کرد و در سطح لیگ های حرفه ای و دسته اول تیم نخواهدداشت و صرفا جهت حمایت از ورزش های همگانی و محلات اقدام خواهد نمود.

انتهای پیام/

شهرداری تبریز بهیچ عنوان تیم داری حرفه ای نخواهد کرد

شهرداری تبریز بهیچ عنوان تیم داری حرفه ای نخواهد کرد

شهرداری تبریز بهیچ عنوان تیم داری حرفه ای نخواهد کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار