آخرین قطعه بزرگراه سراب- بستان‌آباد به عنوان یکی از محورهای شریانی مواصلاتی شمال غرب کشور به طول ۱۳ کیلومتر به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ 24 November 2022

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، آخرین قطعه بزرگراه سراب- بستان‌آباد به عنوان یکی از محورهای شریانی مواصلاتی شمال غرب کشور به طول ۱۳ کیلومتر با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب ۷۰ کیلومتر این بزرگراه به صورت چهارخطه با ایمنی بیشتر و افزایش سیر زیر بار ترافیک رفت.

برای احداث این قطعه در حدفاصل دوزدوزان تا کردکندی، بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و بهره‌برداری از آن نقش مهمی در توسعه ترانزیت داخلی و بین‌المللی، کاهش حوادث جاده‌ای، افزایش سرعت سیر در مسیر و همچنین توسعه و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این پروژه، گفت: یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پایان انتظار مردم برای افتتاح این پروژه‌هاست که در این راستا، امروز شاهد تکمیل بزرگراه سراب- بستان‌آباد با افتتاح ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده از آن بودیم.

عابدین خرّم افزود: محور سراب- بستان‌آباد یکی از مسیرهای اصلی و شریانی در استان و منطقه شمال غرب است که باید زودتر از اینها چهاربانده می‌شد و ان‌شاءالله مردم منطقه از این پس از این بزرگراه استفاده خواهند کرد.

وی همچنین توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: امسال در استان آذربایجان شرقی، ۸۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده که یک آمار کم‌نظیر به شمار می‌رود.

خرّم افزود: در شهرستان سراب نیز ۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت شده و ۲۰ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی نیز برای آسفالت‌ریزی آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای احداث و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی این شهرستان در سال جاری بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است که نشان‌دهنده توجه دولت به مناطق محروم و ایمنی حمل‌ونقل است.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار