دادستان شهرستان اسکو از تشکیل پرونده در ارتباط با فضای سبز شهر جدید سهند در دادگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱ 24 November 2022

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، حسین وطن‌خواه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد مشکلات فضای سبز و به درازا کشیدن عقد قرارداد با پیمانکار مربوطه اظهار کرد: متاسفانه طبق اعلام شهردار وقت، دخالت اعضای شورا در عقد قرارداد با پیمانکار باعث ایجاد وقفه در امضای قرارداد با پیمانکار فضای سبز شد و در همین زمینه دو پیمانکار برای احقاق حق خود شکایت کیفری کرده بودند.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌ها تنها در یک ناحیه سهند ۵۰۰ اصله درخت خشک شده بود!

دادستان شهرستان اسکو در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که چرا مقصرین وضعیت امسال فضای سبز به مردم اعلام نمی‌شود، بیان داشت:  گزارش بازرسی که به ما ارائه شد ناقص بود و مورد قبول ما واقع نشد. هنوز پرونده فضای سبز در جریان بوده و تعیین مقصر و مقصران در مرحله کارشناسی می‌باشد.

وی در خصوص کمبود آب شرب سهند و  قطع آب کریدورها هم گفت: شهرداری سهند قبل از تابستان امسال ۴۰ شیر آبیاری فضای سبز داشت که از آب شرب بود و تنها ۴ شیر آن مجوز داشت که ما به دلیل کمبود جدی آب شرب شهروندان، دستور قطع آنها را صادر کردیم.

وطن خواه در مورد اظهار نظر یکی از اعضای شورا که وضعیت اسفناک فضای سبز را دستور دادستانی مبنی بر قطع آب کریدورها اعلام کرده بود، متذکر شد: آب شرب نباید در آبیاری فضای سبز استفاده شود ولی قطع آب کریدورها بعد از ماجراهای شهرداری و ناموفق بودن آنها در عقد قرارداد با پیمانکار بود. یعنی قبل از صدور دستور، فضای سبز سهند با چالش جدی مواجه بود و دستور قطع آب کریدورها در تابستان امسال صادر شد نه اوایل بهار.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال در سهند ۲۰۶ لیتر بر ثانیه ورودی به منبع و میانگین مصرف ما ۳۰۶ لیتر بر ثانیه بود و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود منبع داشتیم که باید مدیریت می‌شد.

دادستان شهرستان اسکو در مورد نواقص اتوبان تبریز-سهند گفت: متولی این اتوبان اداره راه می‌باشد ولی ما برای نواقص آن با شرکت عمران طرف هستیم. برای مشکلات برف روبی و دیگر مشکلات آن چون بیشتر اتوبان در حوزه تبریز می‌باشد ما با دادستان مرکز شهرستان تبریز مکاتبه می‌کنیم و آنها پیگیر مشکلات هستند.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار