مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: به منظور افزایش پویایی طرح احیای نسل مارال منطقه حفاظت شده ارسباران، ۱۰ راس «مارال» از منطقه فندقلوی اردبیل به آینالو انتقال یافت.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 26 November 2022

به گزارش تابناک تبریز، شهنام اشتری با بیان اینکه این تعداد شامل ۶ رأس مارال ماده و چهار رأس مارال نر است، افزود: مطالعات احیای مارال به عنوان یکی از گونه‌های جانوری منقرض شده از سال ۱۳۷۱ با هدف افزایش تنوع ژنتیکی مارال تحت تیمار در محدوده طرح احیای گونه مذکور در آینالوی منطقه حفاظت شده ارسباران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه کوهستانی و سرسبز آینالو از توابع بخش خداآفرین شهرستان کلیبر است، اظهار داشت: حفظ هتروزیگوتی و جلوگیری از هم خونی در طرح‌های احیای گونه‌های حیات وحش از مهمترین و ضروری‌ترین اقدامات برای تأمین تنوع ژنی نمونه‌های تحت تیمار بوده که از ابتدای طرح تاکنون در چندین نوبت این کار انجام شده است.

اشتری، ادامه داد: طرح احیای نسل مارال در جنگل‌های ارسباران با هدف احیای گونه در زیستگاه‌های طبیعی این منطقه از ابتدای دهه هفتاد آغاز و پس از تکثیر در ناحیه‌ای محدود جهت مطالعه رفتار گونه در طبیعت در محدوده‌ای به مساحت ۱۸۰ هکتار رها سازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار