رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت تراکتورسازی ایران در 8 ماه گذشته به همت کارکنان و متخصصان خود علاوه بر افزایش تولید از 22 هزار به 35 هزار دستگاه، صادراتش نیز 92 درصد رشد پیدا داشته، ماه آینده نیز خودروی کامیون 11 تنی سنگین که مورد نیاز استان است در این شرکت تولید خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹ 05 December 2022

به گزارش تابناک تبریز، صابر پرنیان امروز در آیین آغاز بکار نمایشگاه دستاوردهای پزوهش و فناوری استان مستقر در پارک علم و فناوری افزود: از سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه سیاستگذاری و اقدامات اجرایی در استان شروع شده که امیدواریم این اقدامات موجب ایجاد کسب و کارها، تولید ثروت و افزایش راندمان  اقتصاد استان شود. 

وی ادامه داد: در بسیاری از حوزه ها مانند تولید و صادرات محصولات لوازم خانگی، برق و الکترونیک و در حوزه فولاد اقدامات خوبی انجام شده که در این زمینه حوزه های زیادی در بخش صنعت وجود دارد که شرکت های  دانش بنیان می تواند به این حوزه ها ورود پیدا کنند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و  تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در استان علاوه بر وجود فکر و ایده های خلاق، توانایی و ظرفیت بسیاری در بخش صنعت وجود دارد که اگر با کار تیمی این موارد را با هم هماهنگ کنیم قطعا استان در یکی دو سال آینده به رشد و توسعه چشمگیری دست خواهد یافت. 

وی با بیان این که دو هزار و 660 طرح صنعتی در استان در حال انجام است، افزود: با توجه به این که در 11 ماه گذشته دو هزار و 200 مجوز سرمایه گذاری صادر شده بنا بر این این موضوع نشان می دهد آذربایجان شرقی استانی سراسر فرصت است که البته دانشگاه ها، جوانان، پژوهشگران و مراکز رشد با ورود به این عرصه ها باید با صنعت عجین شوند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و  تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که خصوصی‌ترین صنعت کشور در آذربایجان شرقی است، گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی در رتبه چهارم کشور قرار دارد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر 185 طرح بزرگ صنعتی در حال اجرا و 28 مگاپروژه در استان وجود دارد که در این زمینه در حال تکمیل زنجیره ها هستیم برای مثال در شرکت تراکتورسازی ایران در 8 ماه گذشته به همت کارکنان و متخصصان این مجموعه علاوه بر افزایش تولید از 22 هزار به 35 هزار دستگاه تراکتور، صادرات نیز 92 درصد رشد پیدا کرده است همچنین در ماه آینده خودروی کامیون 11 تنی سنگین که مورد نیاز استان است در این شرکت تولید خواهد شد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و  تجارت آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: باید به سمت تولید محصولات دانش محور حرکت کنیم تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی همزمان با هفته پژوهش از امروز تا هفدهم آذرماه در محل مجتمع فرهنگی عصر انقلاب واقع در مرکز پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار می شود. در این نمایشگاه از ۲۶ محصول فناورانه نیز رونمایی شد.

پایان پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :