فرماندار تبریز گفت: پیگیر افزایش سهمیه آرد استان هستیم تا کمبودی احساس نشود و تا آرد بیشتری در اختیار نانوایی ها قرار دهیم.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹ 08 December 2022

علی جعفری آذر در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار تابناک تبریز اظهار داشت: از اوایل انقلاب آرد در ایران تک نرخی بود تا سال ۸۸ که قانون هدفمندی یارانه اجرا شد و قیمت آرد آزاد شد و این اقدام تا سال ۹۳ ادامه داشت.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ آرد مجددا سهمیه بندی ولی به دو نرخ تعیین شد که تا سال ۹۷ به سه نرخ نیز رسید.

جعفری آذر تاکید کرد: از اردیبهشت امسال در پی تغییرات قیمت آرد و جنگ روسیه و اوکراین، یکی از سیاست های دولت جلوگیری از قاچاق آرد بود تا اقدامات درست انجام گیرد.

وی افزود: امروزه هم قیمت نان که در دست مردم است به قیمت سال قبل است و قیمت آرد نیز همانند سال گذشته اجرا می‌شود و افزایش نیافته است.

فرماندار تبریز گفت: اگرچه قیمت نان افزایش نیافته اما هزینه نانوایی ها مانند هزینه برق، گاز و باقی موارد افزایش یافته دولت درپی آن است که با اختصاص یارانه به آنها تا حدودی آن را جبران کند.

وی ادامه داد: چندین طرح در خصوص افزایش سهمیه تبریز به تهران ارائه دادیم که امیدواریم این طرح ها مورد قبول واقع شوند.

ایشان در مورد افزایش سهمیه آرد آذربایجان شرقی نیز افزودند که نامه در خواست افزایش سهمیه آرد را به تهران ارسال کردیم که با پیگیری های انجام شده این دستور به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده و به وزارت اقتصاد و کشور ارسال گردیده و پیگیری نهایی شدن آن هستیم.

جعفری آذر در پایان سخنان خود گفت: روزانه بیش از ۱۰ اکیپ گشت نظارتی در ده منطقه شهرداری در سطح تبریز برای بررسی عملکرد نانوایی ها فعال است و حتی خود اینجانب نیز بصورت سرزده در بسیاری از نانوایی ها حضور پیدا کرده و وضعیت موجود را بررسی نموده ام.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار