رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از فایناس 500 میلیون یورویی برای انتقال آب ارس به تبریز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 10 December 2022

وی در تشریح عملکرد مجلس یازدهم، گفت: از جمله رموز پیروزی انقلاب اسلامی، ایمان، حضور پررنگ مردم در صحنه‌های انقلاب و رهبری بی‌نظیر حضرت امام رحمت‌الله بود. 

اسماعیلی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان و یا به صراحت می‌توان گفت که کل نمایندگان مجلس که به عنوان مغز متفکر برنامه‌ریزی کشور هستند، دغدغه رسیدن نظام به آرمان‌ها و حمایت از محرومان و دست گرفتن از آنها را دارند؛ به عبارت دیگر قانون‌های بسیار خوبی در این خصوص نوشته شده است. 

اولویت مجلس اقتصاد و سرو سامان دادن به اقتصاد ناپایدار

وی توضیح داد: در حال حاضر اولویت کشور و مد نظر رهبری، اقتصاد است؛ مجلس نیز رویکرد مهم خود را اقتصاد و سر و سامان دادن  به اقتصاد ناپایدار است. 

مصوبات مهم مجلس در  خصوص اقتصاد

رئیس مجمع نمایندگان استان به چند مصوبه مهم مجلس یازدهم در خصوص اقتصاد کشور اشاره کرد: سروسامان دادن به قوانین کهنه از جمله قانون صدور مجوز کسب و کار که منجر به قطع دست رانت‌خواران و از بین رفتن امضاهای طلایی شد، تصویب قانون جهش مسکن و تصویب ۴ میلیون مسکن در چهار سال، تصویب مالیات سنگین برای افرادی که بازار مسکن را خراب کرده بودند، اختصاص ۱۹ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در سال گذشته و افزایش ۵ هزار میلیاردی این بودجه در سال جاری، تصویب جایگاه رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۲ سال تعلیق، ساماندهی صنعت خودرو متناسب با درخواست‌ها و ایمنی جهانی از جمله قوانین مصوب شده در مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه ما از تولید داخلی حمایت می‌کنیم ولی تولیدکنندگان را مکلف به تولید در سطح استانداردهای جهانی کرده‌ایم، افزود: البته با واردات محدود می‌خواهیم تا با مونتاژ از روی این خودروها، خودروهای ایمنی و مناسب در سطح جهانی تولید کنیم. 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل استان مجمع نمایندگان استان گفت: مجمع نمایندگان استان متشکل از ۱۹ نماینده است که چندین موضوع مهم استانی را احصا و پیگیری می‌کنند که از آنها می‌توان به موضوع آب آشامیدنی اشاره کرد. 

فایناس 500 میلیون یوروی فایناس برای انتقال آب ارس

وی افزود: موضوع انتقال آب ارس به تبریز که چندین سال بود به حق‌آبه خود نرسیده بودیم ولی با هماهنگی و پیگیری تا سه سال و نیم این امر محقق خواهد شد به طوریکه 500 میلیون یورو فاینانس آمده و کار به پیمانکار سپرده شده است. 

وی اولویت مهم دیگر استان را توجه به دریاچه ارومیه برشمرد و گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه بر این موضوع اختصاص یافته  است.

نماینده مردم میانه در مجلس خاطرنشان کرد: موضوع راه‌آهن میانه به تبریز نیز در روزهای پایانی است و جزو اولویت مهم استان می‌باشد که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی گفت: به فضل الهی با رویکرد مجلس همگی دست در دست هم دادیم تا پیش مردم و در خدمت آنها باشیم. 

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :