صابر رهنما با حضور در دفتر تابناک تبریز به سوالات خبرنگار تابناک در رابطه با ایام فاطمیه و اتفاقات اخیر در جامعه پاسخ داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴ 14 December 2022

گفت و گوی اختصاصی تابناک تبریز با مداح اهل بیت آقای صابر رهنما:

 

در مورد جایگاه ایام فاطمیه وگرامی داشت آن و همچنین با توجه به اتفاقات پیش آمده، جو شهر تبریز را چگونه ارزیابی می نمایید:

سالیان سال شاهد مراسمات ویژه ایام فاطمیه بودیم از آنجایی که بنده در خاطر دارم مراسمات ایام فاطمیه در تبریز پرشور برگزار میشد که می‌توان این ایام را از مسجد شعبان با قدمت تاریخی است یاد آورد. اما دوسه سال است که کمرنگ شده است. عواملی متعددی دارد از جمله حمایت های مختلفی در این باره انجام می شد که الان وجود ندارد که نمونه آن ازجمله تعطیلی نمایشگاه فاطمیون میباشد. متاسفانه ازطرف متولیان فرهنگی شهرمان بدون تعارف کم لطفی میشود و تبریز هر سال در این مورد پس رفت میکند.

 

آیا اتفاقات اخیر بر ایام فاطمیه امسال سایه انداخته است؟

 

صدرصد، اتفاقات اخیر بر روی ذهن جوانان تاثیر گذاشته ومتاسفانه طرف مقابل با ایجاد شبهه های فراوان بر روی افکار جوانان کار میکند. در عرصه جهاد تبیین متاسفانه کم کاری هایی در بیشتر عرصه ها شده است و باید به تاکیدات رهبری معظم انقلاب در این عرصه جهادی را درک و اجرایی کنیم. متاسفانه برخی با بهره‌برداری برای رسیدن به مناصب ریاست، شعار جهاد تبیین دادند ولی اقدامی نکردند.
رهنما ادامه داد: اگر با تمام توان در عرصه جهاد تبیین کار می‌کردیم امروز جوان ما حقایق را شناخته بود و دچار سردرگمی نمی‌شد.
وی همچنین بیان کرد: باید تک تک ما بنشینیم و با جوان های خودمان صحبت کنیم تا حقایق را درک کنند و در زمین دشمن نباشند.

نقش پیشکسوتان وسران هیات ها در این موضوع چیست؟

حضرت آقا در مورد جهاد تبین قبلا این موارد را دیده بودند و برای همین از قبل در این باره اعلام خطر نموده اند .نباید یک موضوع کوچک را به پای نظام زد و نباید کل مجموعه را زیر سوال برد و در عین حال باید با یکسری مشکلات برخورد کرد و باید قبول کرد مشکلاتی از جمله اقتصاد و تبعیض وجود دارد. امروزه بسیاری از مشکلات ما از تصمیمات نادرست و اشتباه ما است که باید از قبل چاره‌ای به این درد می‌کردیم که متاسفانه تدبیری نشده است، ولی بحث ودرد ما این است که هدف طرف مقابل دین است و همه این موارد بهانه حمله به دین است. طرف مقابل بسیار قوی است و با فریبکاری درفضای مجازی باعث ایجاد مشکلات شده اند.

چرا شبهه ها برای جوانان حل نشده است؟

 

در این باره کم کاری چند ساله از طرف متولیان فرهنگی باعث ایجاد این شبهه ها شده در حالی که در معارف ماتمامی جواب این سوالات وجود دارد اما متاسفانه به آنها به خوبی پرداخت نشده است و متاسفانه بعضی افراد جای کار فرهنگی به دنبال منافع سیاسی رفته اند. متأسفانه وقتی جوانی می‌بیند انتصابی با سفارش شده است دیگر او به چیزی دل نمیبندد و امیدوار باشد که باید مانع چنین اقداماتی شد تا قشر جوان امیدوار به آینده باشند. بنده در توان خود سعی می‌کنم حداقل در هیئت ها با یک سخنران حقایق جامعه را در قالب ایام فاطمیه به تصویر بکشیم که به لطف خدا تا حدودی موفق بوده‌ایم. می‌توانیم با صداقت در میان جوانان عزیز خودمان باشیم و زمینه را از دشمن برای دشمنی بگیریم تا دیگر جوانان ما فریب این جو بازی های دروغ رو نخورند.
متاسفانه بعضی متولیان و بزرگان به علت عدم توجیه بودن در مقابل سوالات جوانان جوابی ندارند از طرف مقابل هم سم پاشی هایی میشود که در این طرف هم وقتی برای توجیه جوانان در مقابل این سم پاشی ها گذاشته نمیشود. جهاد تبیین یعنی اول خودمان را بشناسیم و بعد جوانان را درک کنیم و بتوانیم پای صحبت جوانان بنشینیم .

چرا بعضی مداحان در قضایای اخیر سکوت کرده اند؟

 

۲نوع مداح داریم که یک نوع سکولار هستند و دین را از سیاست جدا میدانند و وارد چنین مسائلی نمیشوند و در عین حال بعضی مداحان نیز در کف میدان هستند ودر حال کار و هزینه هستند ولی در حد توان خود و متاسفانه به این مداحان نیز فشارات زیادی وارد مینمایند.
ما متاسفانه در مورد تبعیض جواب نداریم
فلان شخص سیاسی که مهره چینی میکند در کل تبریز با کدام تخصص این کار ها را انجام می دهد .فلان نماینده تماس میگرد و شخصا در امورات دخالت میکند و فلان شخص را سفارش میکند نتیجه میشود تبعیض و میدان و سوژه را تحویل دشمن میدهیم و جوابی در این موارد نداریم . دشمن سعی دارد مجالس مارا خالی کند اما یقینا به این هدف نخواهد رسید.

چرا از حمله به شما در فضای مجازینترسیدید؟

 

آنها که اعتقاد به آزادی داشتند وقتی تحمل شنیدن حرف من را ندارند چطور دم از آزادی میزنند  آزادی یعنی شما حرفتان را بزنید من مداح هم حرفم را بزنم و وقتی تحمل آن را ندارید من هم از آنفالو ترسی ندارم اما بجای فرار از هم بیایید نظرات هم را بشنویم.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :