محمدمهدی اکبرزاده:
کد خبر: ۱۰۸۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳ 03 January 2023

آن نیمه شب فرودگاه بغداد که شد تلخ‌ترین شب هر آزاده‌ای در جهان و جوشش خون منتقم های آن شهید که در سردار عالم وجود دارند.

 

سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک فرمانده فداکار، شجاع و قدرتمند بود که تمام عمر ارزشمند خود را فدای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان کرد که سال‌ها مبارزه در راه اعتلای اسلام و قرآن و اهل بیت در کارنامه خود دارد.

مانده‌ام از شب‌های عملیات لشکر ثارالله بگویم یا روز‌های آزادی شهرهای منطقه از دست داعش ساخته آمریکا که طمع نفوذ به ایران اسلامی را داشتند.

شهید حاج قاسم سلیمانی در طول دروان ۸ ساله دفاع مقدس، فرماندهی عملیات‌های مختلفی را بر عهده داشت که می‌توان به والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ از جمله این عملیات‌ها بودند که شهید سلیمانی در عملیات بستان از ناحیه شکم و در عملیات طریق القدس از ناحیه دست، به درجه جانبازی نائل آمدند.

این شهید عزیز و والامقام بعد از دوران دفاع مقدس، در شرق کشور مشغول فعالیت و مقابله با اشرار و چاقاچیان بود که در این عرصه توانست سربلند باشد.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ با حکم فرمانده کل قوا به عنوان فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد که این شاخه از سپاه به فعالیت‌های برون‌مرزی این نیرو اشاره دارد و شهید سلیمانی دومین فرمانده آن بود که در دوره ایشان محور مقاومت منطقه بسیار تقویت و قدرتمند شد.

یکی از درخشان‌ترین حوزه‌های فعالیت شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش در سوریه و عراق بود که ایشان در سال ۱۳۹۱ جهت مبارزه با این گروه تکفیری، راهی سوریه شدند.

سه سال بعد (در سال ۲۰۱۴ میلادی) زمانی که بغداد در آستانه اشغال داعش قرار داشت، ایشان با کمک نیروهای حشد الشعبی، مانع از این اتفاق شدند و عراق را نجات دادند.

شهید حاج قاسم سلیمانی در نامه‌ای خطاب به آیت الله ‌امام‌ خامنه‌ای (مدظله العالی)که ۳۰ آبان ۱۳۹۶ در رسانه‌های کشورمان منتشر شد، پایان داعش را اعلام کرد و از برافراشته شدن پرچم سوریه در البوکمال از شهر‌های سوریه در نزدیکی مرز عراق خبر داد.

این اتفاق موجب خشم و عصبانیت رژیم اشغالگر صهونیستی و الخصوص موسس داعش، آمریکا شد.

در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ شهید قاسم سلیمانی نشان ذوالفقار (عالی‌ترین نشان نظامی جمهوری اسلامی ایران) را از دست رهبر معظم انقلاب دریافت نمود که ایشان اولین نفر بودند که موفق به کسب این نشان شدند.

اما آن شب تلخ و دردناک که هیچگاه از یاد مردمان آزاده جهان نخواهد رفت.

ساعت ۰۱:۲۰ بامداد حوالی فرودگاه بغداد، حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس و چند تن از یارانش توسط بالگرد‌های ارتش تروریستی آمریکا مورد اصابت موشک قرار گرفت.

رژیم آمریکا در فکر بود بعد از ترور حاج قاسم سلیمانی دیگر خیالش راحت خواهد بود اما به اعتراف خودشان یاران حاج قاسم بعد از ایشان امنیت ارتش آمریکا را در منطقه تهدید می‌کنند.

اما شکست آمریکا به اینجا ختم نشد، تشییع ده‌ها میلیونی در کف خیابان های ایران و فریاد انتقام انتقام مردم نشان از وحدت و انسجام بیشتر را می‌داد.

اگرچه پایگاه آمریکایی مورد اصابت موشک قرار گرفت اما آن به تعبیر رهبر معظم انقلاب فقط یک سیلی بود.

هر چه می‌خواهد بشود و سال‌ها نیز بگذر؛ آن داغ سرد نشدنی را فراموش نخواهیم کرد که داغ ایشان تا ابد در دل ما باقیست و طبق فرموده فرمانده کل قوا انتقام را از عامل و قاتل شهید سلیمانی خواهیم گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار