شهردار تبریز گفت: برای اولین بار در کشور حذف استفاده از نمک جامد در بارش.های زمستانی به صورت موفقیت‌آمیز اجرایی شده و محلول مورد تأیید دانشگاه تبریز در سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 06 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، یعقوب هوشیار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار کرد: محلول‌پاشی معابر تبریز برای اولین بار در تاریخ کشور با روش علمی انجام گرفته و قطع به یقین هر طرحی در ابتدای کار نواقصی دارد که به مرور زمان رفع می‌شود.  

وی افزود: معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری را ملزم به رفع نواقص طرح محلول‌پاشی و استفاده به موقع و بهینه در روزهای آتی کردیم.  

شهردار تبریز ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی مدیران و نیروهای خدوم معاونت خدمات شهری و اجرایی، از حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با این طرح قدردانی کرد. 

هوشیار خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که امروز شاهد بارش نزولات آسمانی و خوشحالی مردم عزیزمان بودیم و در کنار آن نیروهای خدوم شهرداری اقدام به محلول‌پاشی در معابر نمودند.

وی افزود: اثرات استفاده از محلول به جای نمک جامد در حفظ محیط زیست و آب‌های زیرزمینی نه تنها در حال حاضر، بلکه برای نسل‌های آتی نیز نمایان خواهد شد.  

شهردار تبریز با اشاره به برقراری ترافیک روان شهری در اولین روز برفی تبریز چند ساعت پس از بارش نسبتا سنگین برف یادآور شد: علی‌رغم بارش نسبتا زیاد برف، از اولین ساعات روز شاهد ترافیک روان در معابر اصلی شهر بودیم و تنها برخی مشکلات در معابر فرعی و محلات داشتیم که این مشکل نیز باید در بارش‌های بعدی رفع شود.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه، خبرنگاران و صداوسیمای استانی در پوشش رسانه‌ای دقیق عملیات محلول‌پاشی گفت: همکاری دلسوزانه اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریزی در پوشش اخبار بارش امروز و عملیات محلول‌پاشی و برف‌روبی نیروهای خدوم شهرداری موجب تسریع در عملیات برف‌روبی و آرامش روانی شهر شد.  

هوشیار  با بیان اینکه مدیریت سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی تبریز باید نظارت کافی بر نحوه خدمات‌رسانی به شهروندان در چنین مواقعی را داشته باشند تا بیشترین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای برفی شود از همراهی مردم با مدیریت شهری قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار