معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره اهمیت آمار در برنامه ریزی مناسب حوزه جوانان گفت: مسئولان آمارهای واقعی از اقدامات خود در این حوزه به مردم ارائه کرده و از ارائه آمار صوری اجتناب کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰ 07 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، تراب محمدی امشب  در جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان، با تاکید بر هم افزایی همه سازمان های مسئول در جهت کیفیت بخشی به برنامه های اوقات فراغت جوانان، اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت باید متناسب با ذائقه نسل جوان تدوین شود.

وی تاکید کرد: برنامه های اوقات فراغت به گونه ای باشد که شامل مهارت آموزی، آموزش سبک زندگی، مسئولیت پذیری اجتماعی، خانوادگی و فردی، اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان باشد.
 
محمدی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در پایگاه های اوقات فراغت، خواستار بازرسی از این پایگاه‌ها و نظارت بر محتوای آموزشی آنها تاکید کرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: تدوین برنامه های مناسب و جامع برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان از مهم ترین شیوه های مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.
 
وی لزوم مهارت آموزی و داشتن برنامه مشخص برای جوانان را به عنوان یکی از مسائل مهم این حوزه یاد کرد و افزود: این مسأله به عنوان امری مهم باید در دستورکار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و جوانان  دنبال کسب مهارت باشند و دستگاه‌های متولی باید زیرساخت‌های لازم را برای پیشبرد این هدف آماده کنند.
 
 محمدی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی در حوزه جوانان برای آشنایی این قشر با هویت تاریخی، حس وطن دوستی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه تطبیقی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، خواستار تبیین برنامه ها در این راستا شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید برای اوقات فراغت جوانان تصمیم هایی گرفته شود که عملیاتی بوده و با روحیه نشاط و جوانی این قشر تاثیرگذار سازگاری داشته باشد.
 
وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، گفت: بانک‌ها در هنگام وام دادن نباید سخت گیری داشته باشند و در صورت بروز مشکل و کم کاری‌، برخورد قانونی انجام خواهد شد.
 
در این جلسه گزارش برنامه های اوقات فراغت دستگاه ها و معرفی دستگاه های فعال در این حوزه و آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص کمیته سامان ازدواج جوانان استان توسط دبیرخانه ستاد و گزارش فرماندار آذرشهر در مورد وضعیت حوزه جوانان در این شهرستان ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :